Apple odnotowało w pierwszym kwartale bieżącego roku 13-procentowy spadek sprzedaży iPadów. Mimo to amerykańskiej firmie udało się utrzymać fotel lidera rynku tabletów.
Według firmy analitycznej IDC w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku do sklepów wysłano 8,9 mln iPadów, co przełożyło się na udziały na poziomie 24,6% globalnego rynku tabletów.
Dla porównania w analogicznym okresie poprzedniego roku liczba ta wyniosła 10,3 mln, czyli zauważalnie więcej. Nie jest to jednak odosobniony przypadek. Aż czterech producentów z pierwszej piątki zaliczyło spadek sprzedaży tego typu urządzeń.
Jedyną firmą, która może się pochwalić wzrostem, jest Huawei. Chińczycy wysłali do sklepów 2,7 mln sztuk urządzeń, czyli o 31,7% więcej, niż rok wcześniej. Zajęli tym samym trzecie miejsce.
Na drugim stopniu podium uplasował się Samsung z wynikiem 6 mln tabletów, co przełożyło się na 16,5-procentowe udziały. W przypadku tej firmy spadek wyniósł zaledwie 1,1%.
Warto dodać, że dla Apple był to trzynasty z rzędu kwartał, w którym odnotowano spadek sprzedaży tabletów. Jak zatem widać, konsumenci są coraz mniej zainteresowani takimi urządzeniami.
Źródło: Phone Arena