Analitycy z firmy Strategy Analytics twierdzą, że sprzedaż telefonów z linii Lumia w ciągu pierwszych trzech kwartałów przekroczyła wynik osiągnięty przez iPhone’a w takim samym okresie po jego debiucie. Neil Shah ze Strategy Analytics twierdzi, że Nokia sprzedała w sumie 6,9 miliona urządzeń pod marką Lumia. Z kolei w analogicznym okres po premierze pierwszej generacji iPhone’a, nabywców znalazło „zaledwie” 3,7 miliona urządzeń. W przypadku urządzeń firmy Samsung, wynik ten wyniósł 1 milion 300 tysięcy.
Statystyki nie kłamią. Należy jednak mieć na uwadze zmiany jakie dokonały się na rynku smartfonów przez ostatnie lata. Wynik sprzedażowy osiągnięty przez pierwszą generację iPhone’a był w 2007 roku godny pozazdroszczenia. Teraz, gdy rynek jest zdecydowanie większy niż wtedy, zdecydowanie łatwiej osiągnąć milionową sprzedaż.
Źródło: Neowin