Zależy, z której strony na to patrzeć. SHIELD będzie posiadała 5-calowy ekran obsługujący rozdzielczość 720p. Serce urządzenia stanowi wydajny czterordzeniowy procesor Tegra 4. Konsola wyposażona zostanie dodatkowo w 2 GB RAM-u. Na pokładzie znajdzie się również najnowsza wersja Androida, 16GB pamięci i slot microSD, który umożliwi rozbudowanie jej o dodatkowe gigabajty. Użytkownicy znajdą tu również wejście mini-HDMI, micro-USB 2.0 oraz pełną obsługę WiFi, Bluetooth i GPS.
Specyfikacja ta pozwoli na odpalenie każdego tytułu zaprojektowanego z myślą o Androidzie, ale możliwe będzie również streamowanie obrazu z gier odpalonych na pecetowym Steamie. Funkcja ta pojawi się w wersji beta zaraz po premierze konsoli. Jak podają twórcy, komputer, z którego przesyłany będzie obraz, wymaga co najmniej karty graficznej GeForce GTX 650 i Windowsa 7 lub 8.
SHIELD jest na stałe połączony z klasycznym kontrolerem w kształcie pada, który posiada wiele charakterystycznych przycisków. W tej materii nie wymyślono niczego nowego. Czy projekt NVIDII okaże się pogromcą PS Vita? Zapewne przekonamy się o tym już w najbliższych miesiącach.
Źródło: NVIDIA