Wprawdzie istnieją już rozwiązania, które umożliwiają połączenie różnych kart graficznych, jednak aby wykorzystać ten potencjał, deweloperzy gier i aplikacji muszą dodać wsparcie, które wymaga od nich sporo pracy programistycznej. Jest to możliwe w przypadku układów obsługujących DirectX 12. Zła implementacja sprawi natomiast, że podwójny zestaw negatywnie wpłynie na wydajność.
Microsoft ogłosił, że pracuje obecnie nad rozwinięciem tej idei w DirectX 12. Obsługa wielu kart graficznych jednocześnie, niezależnie od producenta i modelu, będzie znacznie łatwiejsza. Programiści nie będą musieli poświęcać zbyt wiele czasu, by zaimplementować takie rozwiązanie.
Będzie to jednak „podstawowe wsparcie wielu układów graficznych”. Deweloperzy chcący wyciągnąć maksimum z takiej kombinacji, będą zmuszeni do poświęcenia nieco większej ilości czasu.
Mimo wszystko działania Microsoftu są znakomitą informacją, zarówno dla deweloperów, jak i konsumentów. Ci pierwsi będą mogli niewielkim kosztem zaimplementować obsługę wielu GPU, a ci drudzy otrzymają możliwość poprawienia wydajności w grach nieco niższym kosztem, niż dotychczas.
Obecnie nie wiadomo, kiedy dokładnie Microsoft wyda stosowne sterowniki. Prace nad rozwiązaniem są już na ukończeniu. Być może aktualizacja wejdzie w skład Anniversary Update dla Windows 10.
Źródło: Neowin