Realme użyje osobnej marki, aby konkurować z Nokią

Antoni ZaborskiSkomentuj
Realme użyje osobnej marki, aby konkurować z Nokią
Niedawno informowaliśmy, że Nokia świetnie radzi sobie w niszy prostych, tradycyjnych telefonów. Okazuje się, że wciąż jest zapotrzebowanie na takie urządzenia, o czym świadczy 11 milionów sprzedanych egzemplarzy modeli fińskiej marki, tylko w pierwszym kwartale tego roku.

Nic więc dziwnego, że pojawiają się konkurenci, szczególnie, że wyprodukowanie najprostszego telefonu z klawiaturą jest znacznie mniej czasochłonne i kosztowne, niż nowoczesnego smartfona.

Jedną z najnowszych firm, która może zagrozić Nokii jest Dizo. To submarka stworzona przez Realme, która powstała niedawno i dotychczas miała w swojej ofercie tylko słuchawki bezprzewodowe. Jak poinformowała na Twitterze, wkrótce zamierza jednak wprowadzić rynek nowy rodzaj produktu.

Chodzi o wspomniane wyżej proste telefony, a dokładniej modele Star 300 oraz Star 500. Jakiś czas temu pojawiły się w bazie FCC, dzięki czemu wiemy, że będą wyposażone w spore, jak na swoje możliwości, baterie (1830 mAh i 2500 mAh), aparaty fotograficzne oraz podwójne sloty na karty SIM. Bardzo możliwe, że żaden z wymienionych nie będzie posiadał modułu łączności 5G, ani nawet 4G, a jedynie 2G do rozmów głosowych i wiadomości SMS.

Rodzina się powiększa

Korporacja BBK Electronics, do której należy Realme, jest wyjątkowo płodna, jeśli chodzi o nowe marki produktów, a ich hierarchia zaczyna być coraz bardziej skomplikowana.

Przypomnijmy, że do tej jednej firmy należą: Oppo, OnePlus, Realme, iQOO oraz Vivo. Zależności pomiędzy wyżej wymienionymi są następujące: OnePlus podlega w tej chwili pod Oppo, podobnie jak Realme. Vivo jest z kolei bardziej odrębne, jednak ma pod swoimi skrzydłami iQOO.

Jeśli chodzi o Dizo, mówi się o zależności od Realme, jednak powiązanie tych dwóch marek jest tak silne, że można śmiało powiedzieć, że Dizo to bardziej linia produktów od Realme, niż coś w jakikolwiek sposób niezależnego.

Źródło: gsmarena.com / fot. tyt. Twitter / Dizo

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.