koniec listopada w jeden weekend sprzedano 150 tysięcy takich urządzeń (wzrost o 300% w ciągu roku). Z pewnością sprzedaż ta była równie wysoka przed Świętami Bożego Narodzenia ponieważ z badań wynika, że obok telewizora HD odtwarzacze Blu-ray trafiły na sam szczyt listy życzeń Amerykanów.
Równie dobrze wygląda sprzedaż krążków z filmami w nowym formacie. Z danych firmy Home Media Research wynika, że w październiku miesięczna sprzedaż krążków Blu-ray na rynku amerykańskim po raz pierwszy przekroczyła granicę dwóch milionów sztuk. Sprzedaż wzrosła szczególnie pod koniec 2008 roku. Rekord sprzedaży padł w grudniu gdy na rynku pojawił się "Mroczny rycerz" z wytwórni Warner Home Entertainment. Tylko w pierwszym dniu sprzedaży z półek sklepowych zniknęło 600 tysięcy krążków Blu-ray.
Promocja formatu wciąż jest potrzebna – BDA podaje, że do tej pory łącznie wydano 200 milionów dolarów na kampanie reklamowe.
Źródło: nt.interia.pl