Wady hulajnogi elektrycznej Xiaomi M365 zna chyba każdy zainteresowany tego typu urządzeniami. Pomijając defekty związane z tylnym błotnikiem oraz notorycznie przebijającą się tylną oponą, jednym z większych mankamentów urządzenia jest pękający zaczep przy kierownicy. Firma Xiaomi przyznała, że jest to wynik wady konstrukcyjnej i… uruchomiła wielką akcję serwisową!
Do bezpłatnej naprawy kwalifikuje się 10 257 hulajnóg elektrycznych. Mamy jednak złe wieści. Producent z Państwa Środka uznał, że zaczep jest wadliwy jedynie w przypadku hulajnóg wyprodukowanych pomiędzy 27 października 2018 roku, a 5 grudnia 2018 roku. Oznacza to, że Xiaomi wcale nie przyznało się do błędu konstrukcyjnego, który zdaniem wielu osób występuje tak naprawdę we wszystkich hulajnogach, a objawia się zwłaszcza w tych najintensywniej użytkowanych.
Zdecydowana większość felernych egzemplarzy (aż 7849) trafiło na rynek brytyjski. Według danych przekazywanych przez Xiaomi hulajnogi z wadą nie były skierowane do polskiej dystrybucji, ale…. 169 spośród wszystkich wadliwych hulajnóg nie było dedykowanych na żaden rynek i prawdopodobnie było zamawianych za pośrednictwem chińskich sklepów internetowych do różnych krajów, w tym Polski.
Jak sprawdzić czy Wasza hulajnoga Xiaomi podlega akcji serwisowej?
Możecie sprawdzić, czy numer seryjny Waszej hulajnogi zawiera się w przedziale 21074/00000316 – 21074/00015107 lub 16133/00541209 – 16133/00544518. Alternatywnie, możecie skierować się pod ten adres i wpisać numer seryjny w specjalnym formularzu, który dokona weryfikacji za Was.
Zwrotów dokonywać można od 1 lipca 2019 roku. Producent urządzeń zaleca, aby nie dokonywać napraw we własnym zakresie. Wymiana sprzętu lub jego naprawa zostana przeprowadzone bezpłatnie.
Na jakich hulajngoach elektrycznych jeździcie? Jesteście z nich zadowoleni?
Źródło: Xiaomi