Problem wadliwych ekranów AMOLED nie jest nowy. Charakterystyczna zielona linia pojawiała się już u niektórych użytkowników smartfonów z serii Galaxy S20 czy S21. Samsung postanowił w końcu zareagować, ale bezpłatna wymiana ekranu obejmie tylko wybrane rynki.
Oddział Samsunga w Indiach zapewni użytkownikom Galaxy bezpłatną, jednorazową wymianę wyświetlacza w telefonach dotkniętych niesławnym problemem zielonej linii.
Problem zielonej linii powraca
W połowie kwietnia w sieci pojawiła się kolejna fala raportów na temat wadliwych ekranów urządzeń Galaxy. Tym razem użytkownicy smartfonów z serii Galaxy S21 zgłaszali problem pojawienia się zielonej linii, a wszystko zbiegło się z wydaniem aktualizacji oprogramowania. Mowa tutaj przede wszystkim o modelach Galaxy S21 Ultra i S21 FE.
W niektórych przypadkach usterka pojawiła się po zainstalowaniu kwietniowej aktualizacji, dlatego użytkownicy winą obarczają oprogramowanie. Dokładna przyczyna usterki nie jest znana, ale eksperci wskazują, że najbardziej prawdopodobną przyczyną problemu z zieloną linią jest wadliwe złącze wyświetlacza. Możliwe zatem, że podczas aktualizacji urządzenie wydziela więcej ciepła (nie jest to nic dziwnego w przypadku układów Exynos), co tylko przyspiesza pojawienie się powili postępującej usterki.
Są też głosy twierdzące, że ciepło że ciepło może poluzować klej spajający elementy wyświetlacza, co prowadzi do problemu z zieloną linią.
Wymiana wadliwych wyświetlaczy Samsung
Samsung nie podał oficjalnej przyczyny usterki, firma oferuje za to darmową wymianę ekranu z zieloną linią, przynajmniej na niektórych rynkach.
W Indiach ogłoszono, że na bezpłatną wymianę wyświetlacza z zieloną linią mogą liczyć użytkownicy smartfonów Galaxy S20, Galaxy S21, Galaxy Note 20 i Galaxy S22. Oferta obowiązująca do 30 kwietnia 2024 roku dotyczy tylko tych urządzeń, które zostały zakupione w ciągu ostatnich trzech lat.
Co z pozostałymi rynkami, gdzie Samsung sprzedaje swoje smartfony? Tego nie wiemy. W przypadku wystąpienia usterki warto skontaktować się bezpośrednio z pomocą techniczną producenta. Dotyczy to urządzeń, które objęte są gwarancją, a także tych, których gwarancja już wygasła.
Aktualizacja
Otrzymaliśmy komentarz Samsung Electronics Polska, poniżej cytujemy całość.
W Samsung jesteśmy zobowiązani dostarczać najlepsze możliwe doświadczenia związane z korzystaniem z naszych urządzeń, dlatego ich jakość pozostaje dla nas jednym z najwyższych priorytetów. Jeśli użytkownik zauważył na swoim ekranie pionową linię prosimy o kontakt z Autoryzowanym Centrum Serwisowym Samsung.
– Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska
Źródło: SamMobile, Android Authority / foto. Entropox