Samsung Galaxy S24 mają problem z Android Auto. Chodzi o te marki aut

Maksym SłomskiSkomentuj
Samsung Galaxy S24 mają problem z Android Auto. Chodzi o te marki aut

Nowe smartfony Samsung Galaxy S24 przyjęto z umiarkowanym entuzjazmem. Za „przełomowe” funkcje Galaxy AI trzeba będzie zapłacić, flagowy Galaxy S24 Ultra wypadł przeciętnie w teście fotograficznym DXOMark, a to jak się okazuje nie koniec zamieszania. Użytkownicy najdroższych smartfonów Samsunga skarżą się na problemy z Android Auto. Wina leży nie koniecznie po stronie południowokoreańskiego producenta

Samsung Galaxy S24 – problem z Android Auto

Wielu spośród pierwszych nabywców smartfonów Samsung Galaxy S24 długo nie nacieszyło się ich bezawaryjnym działaniem. Szybko okazało się bowiem, że nowe smartfony marki Samsung mają poważny problem ze współpracą z popularnym systemem Android Auto. Kierowcy są rozczarowani, choć na szczęście bug nie dotyczy użytkowników wszystkich marek samochodów. Poszkodowani są posiadacze aut Seat, Volkswagen i Skoda, czyli de facto jednego koncernu.

Samsung Galaxy S24
Wszystkie smartfony z serii Samsung Galaxy S24. | Zdjęcie: Instalki.pl

Problem z flagowcami Samsung Galaxy S24 i Android Auto pojawia się w przypadku próby nawiązania bezprzewodowego połączenia. Jest to przypadłość doskonale znana również użytkownikom telefonów z wcześniejszych serii. Brytyjski oddział Samsunga potwierdził usterki w przypadku modeli Galaxy S22 i Galaxy S23.

Według wstępnych ustaleń problem z Android Auto na smartfonach marki Samsung leży w oprogramowaniu systemów informacyjno-rozrywkowych samochodów. Może być powiązany ze sposobem, w jaki Android obsługuje adresy IP hotspotów, ale nie jest to wersja oficjalnie potwierdzona. Producenci samochodów wymienionych marek podobno pracują już nad odpowiednim rozwiązaniem.

Nie da się połączyć z Android Auto – co radzi producent?

Samsung podrzuca garść generycznych podpowiedzi, które w większości przypadków nie pomagają:

  1. Sprawdź, czy Twój samochód i zestaw stereo są zgodne z Android Auto.
  2. Sprawdź, czy Android Auto jest włączony w ustawieniach pojazdu.
  3. Zaktualizuj oprogramowanie systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu.
  4. Sprawdź, czy Android Auto jest dostępny w Twoim kraju.

Od siebie dodałbym jeszcze: „a próbowałeś włączyć i wyłączyć?”.

Ze swojej strony mogę zaproponować połączenie z autem za pomocą oryginalne kabla marki Samsung lub innego certyfikowanego. Polecam niedrogie przewody z IKEA.

Pozostaje czekać na wydanie stosownej poprawki.

Źródło: GSM Arena, Samsung

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.