O tym, że Samsung ma coraz większe kłopoty z utrzymaniem wysokiej sprzedaży swoich smartfonów, mówiło się nie od dziś. Teraz otrzymujemy jednak oficjalne potwierdzenie tego, że w Samsungu musi nastąpić raptowna zmiana strategii.
Samsung Galaxy S9, czyli aktualny flagowiec koreańskiego koncernu, sprzedaje się bowiem najgorzej w historii całej serii Galaxy S. To bowiem pierwsze topowe urządzenie tego producenta, które w drugim kwartale roku sprzedało się gorzej, niż w pierwszym.
Galaxy S9 w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2018 roku znalazło bowiem 10 milionów nabywców, podczas gdy od kwietnia do czerwca – tylko 9 milionów. Normalnie taki spadek byłby czymś normalnym, ale warto pamiętać, że obydwa flagowe modele – S9 oraz S9 Plus – pojawiły się dopiero w marcu. Oznacza to, że w ciągu kilkunastu dni Samsung sprzedał więcej flagowców, niż w ciągu kolejnych trzech miesięcy.
To poważne ostrzeżenie dla koreańskiego koncernu, bowiem właśnie flagowce generują największy zarobek i pozwalają wywindować wyniki finansowe. A nie od dziś wiadomo, że Samsung słabo radzi sobie na polu budżetowych smartfonów – pozostaje więc czekać na to, co firma zaoferuje wraz z Galaxy S10 i czy będzie w stanie odwrócić bardzo niekorzystny trend.
źródło: The Bell