Samsung zdenerwował swoich klientów. Okazuje się, że najnowsza aktualizacja systemowa powoduje liczne problemy ze smartfonami marki Galaxy. Główny zarzut dotyczy zauważalnie zwiększonego zużycia baterii, co przyczynia się gwałtownego spadku poziomu jej naładowania. Użytkownicy błagają koreańskiego producenta o naprawienie występującej bolączki i sami szukają tymczasowego rozwiązania.
Samsung zaszedł za skórę swoim konsumentom
Aktualizacje systemowe bywają niezwykle przydatne. Potrafią przynieść ze sobą szereg przydatnych nowości zwiększających komfort korzystania z danego urządzenia. Dlatego tak ważne jest posiadanie najnowszej wersji oprogramowania, by móc cieszyć się wszelkimi udogodnieniami. Niekiedy jednak programiści potrafią zawieść i wypuścić nie do końca idealny update. Wtedy nie trzeba zbyt długo czekać na reakcję społeczności.
- Sprawdź również: Android 15 Beta 2 już jest. Te nowości na pewno polubicie
Na samym początku warto cofnąć się do 28 marca bieżącego roku, kiedy posiadacze Galaxy Z Fold 5, Galaxy Z Flip 5 i Galaxy S23 otrzymali aktualizację One UI 6.1. Kilka dni po tym wydarzeniu opublikowane zostały pierwsze zgłoszenia dotyczące większego zużycia baterii. Zazwyczaj sytuacja wraca do normy w przeciągu kilkudziesięciu godzin i przewidywano, iż tu będzie podobnie.
Tak się jednak nie stało, klienci po niemalże dwóch miesiącach nadal donoszą o występowaniu irytującego kłopotu, co coraz bardziej ich irytuje. Mówimy o sporym spadku wydajności w stosunku do One UI 6.0, który bez wątpienia będzie widoczny dla osób mających styczność z obydwiema wersjami popularnej nakładki. Stosowne posty pojawiają się zarówno na oficjalnych, jak i fanowskich forach.
Co ciekawe, jedynym smartfonem niedoświadczającym niedogodności jest Samsung Galaxy S23 Ultra – reszta niestety ma mniej szczęścia. Najbardziej dotkniętymi urządzeniami są natomiast Galaxy Z Fold/Flip 5. Jeśli więc posiadacie te składaki w swojej kolekcji, to koniecznie dajcie znać czy zauważyliście problemy z baterią. Okej, ale czy producent w ogóle zdaje sobie z tego sprawę?
Co na to producent?
Samsung nie skomentował oficjalnie zgłoszeń dotyczących wyższego zużycia baterii i na razie nie wiadomo, kiedy doczekamy się odpowiedniej łatki. Konsumenci wręcz błagają o jej wdrożenie, bowiem kłopot przeszkadza w codziennym użytkowaniu. Pozostaje mieć nadzieję, że niedługo uświadczymy stosownej aktualizacji systemowej.
- Przeczytaj również: iPad Pro w teście wytrzymałości. Nikt się tego nie spodziewał
Oczywiście można próbować zadziałać na własną rękę. Rozsądne wydaje się wyłączenie wszystkich energochłonnych funkcji oraz aktywowanie trybu oszczędzania baterii.
Źródło: SamMobile / Zdjęcie otwierające: instalki.pl (Anna Borzęcka)