Obecnie Samsung jest niekwestionowanym liderem oraz królem rynku wyświetlaczy OLED. Koreańska firma kontroluje od 95 do nawet 98% rynku w segmencie małych oraz średniej wielkości ekranów. LG nie chce pozostać gorsze, jednak nie może pochwalić się aż tak dobrymi statystykami.
Zaledwie kilkanaście godzin temu pojawiły się plotki, jakoby iPhone 8, czyli następny telefon Apple miałby wykorzystywać ekran OLED dostarczony przez firmę Sharp. Samsung i LG boją się więc odpływu klientów: Apple do końca przyszłego roku ma bowiem sprzedać aż 100 milionów sztuk smartfonów.
Jest więcej niż prawdopodobne, iż Samsung wyprzedzi amerykańskiego rywala i już wcześniej pokaże mocny i wydajny smartfon z ekranem OLED. Na ten moment Samsung inwestuje około 9,7-miliarda dolarów rocznie w rozwój segmentu mobilnego. LG nie może pochwalić się takimi liczbami, jednak pieniądze drugiej marki są równie interesujące: LG wydaje bowiem ponad 4 miliardy dolarów na innowacje.
Wygląda więc na to, że 2017 rok to koniec ekranów LCD w smartfonach, jakie znaliśmy do tej pory.
Źródło: 9to5mac