Przez ostatnie 12 lat lider globalnej sprzedaży na rynku smartfonów był tylko jeden i był nim Samsung. Jak się jednak okazało, w 2023 roku południowokoreański gigant w końcu dał się pokonać konkurencji, co właśnie potwierdziła IDC (ang. International Data Corporation). Czy domyślasz się już, kto zdołał go wyprzedzić?
Apple tym razem zatriumfowało nad Samsungiem w kwestii sprzedaży smartfonów
Zgodnie z szacunkami IDC, w 2023 roku Samsung dokonał sprzedaży 226,6 milionów smartfonów na całym świecie, co zagwarantowało mu 19,4% udziału w rynku. Niemniej, w tym samym czasie aż 234,6 milionów smartfonów, czyli aż o 8 milionów więcej, sprzedało Apple. Tym samym gigant z Cupertino uzyskał 20,1% udziału w rynku i koronę króla rynku smartfonów.
Na trzecim miejscu rankingu uplasowało się Xiaomi, które w całym 2023 roku dostarczyło 145,9 miliona smartfonów i zdobyło 12,5% udziału w rynku. Dalej były OPPO ze sprzedażą na poziomie 103,1 miliona sztuk smartfonów i udziałem na poziomie 8,8% oraz Transsion ze sprzedażą na poziomie 94,9 miliona sztuk i udziałem na poziomie 8,1%. Warto wspomnieć, że Transsion to właściciel marek Tecno i Infinix.
W odniesieniu do 2022 roku, w roku 2023 Apple sprzedało 3,7% smartfonów więcej. Z kolei Samsung sprzedał aż o 13,6% smartfonów mniej. Z czego taki spadek wynika? Cóż, na ten temat można by spekulować długo. Moim zdaniem do obniżonej sprzedaży przyczyniło się to, że ostatnie flagowce południowokoreańskiego giganta były po prostu… nudne.
Przyszłość rynku smartfonów
Czas pokaże, czy Apple zdoła utrzymać tytuł króla rynku smartfonów w 2024 roku. To będzie zależało od wielu czynników, ale jedno jest pewne – konkurencja nie śpi. Oczywiście na podstawie licznych wycieków wiemy już, że przynajmniej w kwestii designu kolejne flagowce Samsunga nie będą się niczym wyróżniać. Jeszcze dziś przekonamy się natomiast, czy te będą godne zainteresowania pod jakimkolwiek innym względem.
Rzecz jasna, w przyszłym roku i w kolejnych latach nie tylko Samsung będzie dla Apple zagrożeniem. To dlatego, że swoje udziały na Chińskim rynku, który dla giganta z Cupertino jest dość istotny, odzyskuje Huawei.
Źródło: Business Wire, fot. tyt. Samsung