Jeszcze nie tak dawno hierarchia na rynku smartfonów wyglądała następująco: Nokia, Apple, Samsung. Nieco później uległa zmianie na: Apple, Nokia, Samsung. Teraz wygląda zupełnie inaczej, gdzie Nokia ledwo się trzyma na ostatnim stopniu podium, będąc za Apple i obecnym liderem – Samsungiem.
W trzecim kwartale 2011 roku Samsung sprzedał 27 milionów smartfonów, w kolejnym natomiast prawdopodobnie ilość ta się zwiększy nawet do 35 mln. Co jest powodem tak dobrej kondycji koreańskiego koncernu? Android!
Największą siłą Samsunga są smartfony z wyższej półki, które mimo swoich świetnych parametrów technicznych i niezłego wykonania, kosztują tyle, że zwykły Kowalski może sobie iść do sklepu i je kupić. A to właśnie są modele z Androidem. To przecież Samsungi z serii Galaxy S (oryginalny S i S2) sprzedały się w niesamowitej ilości 30 milionów sztuk na całym świecie. To także urządzenia Samsunga w największej ilości można znaleźć w najniższych abonamentach za symboliczną złotówkę.
Polityka Samsunga jest bardzo różnorodna, stawia na dotarcie do różnych klientów (zarówno wymagających, jak i tych mniej), dzięki czemu każdy może wybrać jakiegoś smartfona dla siebie. Z taką polityką Samsung może dojść naprawdę wysoko.
Źródło: Androidauthority