Samsung usuwa reklamy wyśmiewające brak złącza słuchawkowego w iPhone’ach, bo sam się go pozbył

Piotr MalinowskiSkomentuj
Samsung usuwa reklamy wyśmiewające brak złącza słuchawkowego w iPhone’ach, bo sam się go pozbył
Dwa dni temu byliśmy świadkami oficjalnej prezentacji Samsunga Galaxy Note 10. Podczas niej dowiedzieliśmy się, że koreański producent rezygnuje z umieszczenia złącza słuchawkowego w najnowszym sprzęcie – po raz pierwszy w historii serii. Nie minęło dużo czasu, a ludzie zaczęli powoli sobie przypominać o pewnych spotach emitowanych przez Samsunga.

Apple zdecydowało się na usunięcie gniazda mini-jack już w 2016 ogłaszając to przy okazji zapowiedzi iPhone’a 7. Zgadnijcie, kto wyśmiewał wtedy decyzję giganta z Cupertino.

Dokładnie tak.

To był jednak dopiero początek akcji nazwanej „Upgrade to Galaxy”. W 2017 roku pojawiła się reklama przedstawiająca wyższość serii Note nad iPhone’ami. Powodem stworzenia akcji marketingowej (oraz prowokacyjnej) była decyzja Apple o dołączaniu specjalnej przejściówki umożliwiającej korzystanie z przewodowych słuchawek w nowym sprzęcie.

W zeszłym roku z mieliśmy do czynienia z kontynuacją serii pod tytułem „wyśmiewanie Apple”. Byliśmy świadkami nie jednego, ale dwóch spotów reklamowych – wszystkie wytykały firmie potrzebę korzystania z niewygodnej przejściówki.

A teraz cofnijmy się do drugiego zdania tego artykułu – „Podczas niej dowiedzieliśmy się, że koreański producent rezygnuje z umieszczenia złącza słuchawkowego w najnowszym sprzęcie.”.

Wiele osób spodziewało się, że Samsung koniec końców ulegnie i pozbędzie się tytułowego gniazda, ale musieliśmy pozwolić sobie na nieco ironii. Zwłaszcza, że producent usunął niedawno wszystkie powyższe filmy ze swojego oficjalnego kanału i raczej trudno uznać to za zwykły zbieg okoliczności.

Źródło: CNET / YouTube

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.