Efekty nacisków są widoczne już teraz. Co prawda na razie głównie w Stanach Zjednoczonych, ale najważniejsze, że producenci dostrzegają problem i próbują na niego odpowiedzieć. Jako pierwsze, swój program samodzielnych napraw ogłosiło Apple. Self Service Repair ruszyło pod koniec ubiegłego roku i umożliwia użytkownikom zamawianie części do swoich urządzeń (Maców oraz iPhone’ów). Niedługo potem podobną usługę zapowiedziało Xiaomi, a teraz przyszedł czas na Samsunga, który ogłosił nawiązanie współpracy z iFixit.
Źródło: iFixit
Sam wymienisz ekran i baterię
Na blogu prasowym Samsunga pojawił się wpis, który opisuje szczegóły współpracy popularnego serwisu oferującego wsparcie w naprawie smartfonów, z koreańską korporacją. Początkowo, iFixit ma oferować głównie oryginalne wyświetlacze (ze zintegrowaną baterią) do modeli takich jak: Galaxy S20, Galaxy S21 czy Galaxy Tab S7+. Dodatkowo, użytkownik dostanie niezbędne narzędzia, prostą i intuicyjną instrukcję (jak krok po kroku przeprowadzić proces wymiany), a stare części będą mogły zostać odesłane i bezpłatnie poddane recyklingowi.
Wkrótce, zarówno baza modeli, jak i oferta części, mają zostać rozszerzone.
Jak zaznaczono w komunikacie, program ma ruszyć latem w Stanach Zjednoczonych. Można jednak śmiało założyć, że w niedługim czasie podobna usługa pojawi się też w Europie, jednak z innym partnerem, bo iFixit działa tylko w USA. Możliwe, że póki co Samsung chce wypróbować samodzielne naprawy, a jeśli okaże się, że taki system działa, uruchomi własny serwis i sklep z częściami.
Źródło: Samsung / fot. tyt. Unsplash / Anh Nhat