Na dzień dzisiejszy minął już ponad rok od momentu, w którym twórcy Snapchata zdecydowali się na dość dziwną inwestycję. Firma postanowiła stworzyć inteligentne okulary Spectactles, które pozwalały użytkownikom na tworzenie materiłów wideo oraz fotografii na Snapchacie bezpośrednio… z poziomu twarzy. Mimo słabej sprzedaży wspomniana marka chce dalej rozwijać swój produkt. Już niedługo na rynku mają pojawić się bowiem okulary Spectacles 2.
Snapchat Spectacltes 2 mają być nieco ulepszone względem poprzedniej generacji sprzętu. Przede wszystkim znajdziemy tutaj nowe kolory, wodoodporność oraz poprawę niektórych błędów, jakie dotknęły pierwsze okulary Spectacles. Wersja z cyfrą „2” ma także zawierać w sobie podwójną kamerę, aby umożliwić tworzenie zdjeć z rozmyciem tła. Wspomniane okulary oprócz tego wszystkiego będą także… przeciwsłoneczne.
Cieżko powiedzieć, dlaczego dokładnie Snapchat chce tworzyć kolejne, inteligentne okulary. Firma wpompowała w pierwszą generację sporo pieniędzy, a twórcy sprzedali zaledwie 150 tysięcy par. Reszta zalega w magazynach i po prostu się kurzy.
Czy tego typu technologia to przyszłość, która czeka nas także ze strony innych usługodawców – chociażby Facebooka? Pozostaje mieć nadzieję, że nie.
Odpowiedzcie sobie bowiem racjonalnie na pytanie: kto będzie z tego korzystał na co dzień?
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.