Chodzi m.in. o obserwację, czyli materiały foto-video, dane atmosferyczne, opcje komunikacyjne. Istnieje wiele branż, które mogą chcieć skorzystać z takiej oferty, choćby firmy telekomunikacyjne, które muszą mieć aktualne, precyzyjne obrazy przed wybudowaniem nowych stacji bazowych. Korzystanie z dronów umożliwi uzyskanie tych danych sprawniej, szybciej i lepiej niż w wypadku zespołu pracowników. Zainteresowane mogą być firmy z wielu branż, w tym rolnictwa, przemysłu związanego z wydobyciem ropy i gazu, miejskiej urbanistyki, autostrad, żeby wymienić tylko kilka.
Działania Sony ma wesprzeć firma ZNP, która przejmie połowę udziałów w Aerosense, ale przede wszystkim posiada szerokie kompetencje w dziedzinie nowoczesnych technologii, a znana jest głównie z innowacyjnych rozwiązań dotyczących systemów do autonomicznych pojazdów.
Sony zapewne przygotuje cały wachlarz różnorodnych usług, o których dopiero się dowiemy w niedalekiej przyszłości. Nowa spółka japońskiego giganta wystartuje już w sierpniu, ale usługi dla biznesu zostaną uruchomione dopiero w przyszłym roku.
Aktualnie największe dochody na rynku dronów ma chiński DJI Technology, właściciel marki Phantom.
Źródło: TechSpote