Sony chwali się wynikami sprzedaży PS5. Dużo, mało?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Sony chwali się wynikami sprzedaży PS5. Dużo, mało?
W swoim ostatnim raporcie finansowym, Sony poinformowało, iż firmie udało się sprzedać w poprzednim kwartale około 3,3 miliona sztuk konsol PlayStation 5. Łączna liczba konsol, które trafiły do nowych właścicieli od momentu premiery wyniosła 25 milionów sztuk.

Pomimo starań, Sony notuje w 2022 roku bardzo podobne wyniki, co w ostatnich 12 miesiącach. Wpływ na tę sytuację niemal na pewno ma ostatnie podwyższenie ceny konsoli PlayStation 5.

PlayStation 5 nie takim hitem jak przewidywano?

Pomimo bardzo podobnej liczby sprzedanych konsol co w ubiegłym roku, przychody Sony znacząco wzrosły w porównaniu do 2021 roku (o około 12 procent) wynosząc 727 miliardy jenów – to niecałe 5 miliardów dolarów. Wszystko to ze względu na podwyższenie ceny konsoli PlayStation 5. Co ciekawe, pomimo znacznie wyższych przychodów, zyski Sony spadły o 49 proc. Analitycy twierdzą, że to przez przejęcie firmy Bungie oraz stale rosnące koszty producentów gier.

W 2021 roku Sony sprzedały 11,5 miliona konsol – 2022 rok powinien zakończyć się podobnie. Wszystko rozbije się o okres świąteczny oraz fakt czy japońska firma będzie w stanie nadążyć z produkcją nowych konsol względem popytu w wielu regionach świata. Problemy z łańcuchami dostaw nie ustępują.

ps5sprzedaz2
fot. Unsplash.com

Warto zwrócić uwagę na obniżenie prognoz przychodów przez Sony na ostatni kwartał tego roku. Sytuacja ma być związana ze spadkiem sprzedaży gier nowej generacji. Japończycy patrzą jednak ze sporym optymizmem w przyszłość. Przedsiębiorstwo planuje w 2023 roku sprzedać około 23 milionów sztuk konsoli PlayStation 5.

Jeśli to ma się udać, to Sony będzie musiało wyciągnąć prawdziwego asa z rękawa – szczególnie w kwestii marketingowej.

Na ten moment nie pozostaje nam nic innego, jak tylko obserwować całą sytuację z boku.

Źródło: TR / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.