Sony: sprzedaż smartfonów i dalsze plany rozwoju

LBSkomentuj
Sony: sprzedaż smartfonów i dalsze plany rozwoju
Choć nie podano szczegółowych danych dotyczących poszczególnych modeli, to japoński producent do końca roku planuje wprowadzić 35 mln smartfonów na rynek. Ciekawą informacją jest prognoza obejmująca rok 2013. Wtedy też Sony zamierza sprzedaż aż 50 mln smartfonów i biorąc pod uwagę nową strategię rozwoju ma na tym polu spora szansę. W osiągnięciu takiej liczby ma pomóc firmie wzrost sprzedaży urządzeń mobilnych, a także przejęcie oddziału Sony Ericsson. Zwłaszcza ostatnia transakcja, do której doszło w lutym tego roku, okazała się dla Sony najbardziej korzystna. Po uzyskaniu 100% udziałów stworzono bowiem specjalny oddział o nazwie Sony Mobile Communications, który zajmuje się wyłącznie produkcją, sprzedażą i promocją w sektorze mobilnym.

Kolejnym punktem rozwoju Sony będzie integracja z innymi urządzeniami takimi jak tablety, telewizory, komputery czy konsole, co ma wzmocnić pozycję marki wśród konsumentów. Od dłuższego czasu firma wyraźnie odstaje na tym polu od czołowych producentów smartfonów, jednak w dalszym ciągu nie zamierza się poddać, co bardziej zauważalne powinno być w nadchodzącym roku. Ponadto w 2013 roku planowane jest przeniesienie jednej trzeciej produkcji z Foxconn do fabryk Arima i Compal, co ma wpłynąć zarówno na zmniejszenie kosztów, jak i poprawę jakości urządzeń.

Źródło: DigiTimes

Udostępnij

LB