dobno sprzedaż milionowego urządzenia była planowana na czerwiec). To także szybciej od firmy Apple, gdy ta startowała ze swoim iPodem (sprzedaż pierwszych 600 tys. odtwarzaczy zajęła Apple około 14 miesięcy). Zdaniem Bacha, w reprezentowanej przez Zune kategorii, odtwarzaczy muzycznych wykorzystujących pamięć na dysku twardym, rynkowy udział produktu Microsoftu to około 10 proc.
Wywiad z przedstawicielem Microsoftu pojawił się niedawno w gazecie San Francisco Chronicle. Pojawiły się w nim m.in. informacje na temat nowej chińskiej fabryki, która będzie budować nowe odtwarzacze Zune, drugą generację urządzeń działających z dyskami twardymi oraz modele z pamięcią flash.
Mimo że milion może robić wrażenie, to by dogonić rynkowego lidera, Microsoft musiałby sprzedaż jeszcze "trochę" swoich urządzeń. W niemal sześć lat rynkowej obecności odtwarzaczy Apple iPod, firmie udało się sprzedać już ponad 100 mln z nich (o rekordzie poinformowała ona w kwietniu). W czasie, w którym odtwarzacze Zune osiągały swój milionowy wynik, Apple mogła się udać sprzedaż około 25 mln odtwarzaczy.
Źródło: PCLab.pl