Sprzedaż chińskich smartfonów zaczyna spadać

Aleksander PiskorzSkomentuj
Sprzedaż chińskich smartfonów zaczyna spadać
Chińskie urządzenia stały się popularne na całym świecie głównie przez ich stosunek ceny do jakości. Od kilku miesięcy rynek urządzeń z Państwa Środka znajduje się w kiepskim położeniu, bowiem sprzedaż sprzętów zaczyna spadać. Jedyną firmą, która obronnie wychodzi z tej sytuacji jest… Xiaomi.

Smartfony sprzedają się słabo nie tylko w Chinach, ale również na całym świecie. Użytkownicy nie kupują już sprzętów tak często, a producenci dalej starają się forsować swoje nowe flagowce praktycznie co kilka miesięcy – wszystko to prowadzi do sytuacji, w której starsze sprzęty z rocznym lub dwuletnim stażem cieszą się większą popularnością od tych, które zostały wydane chociażby w tym roku.

Xiaomi nie przejmuje się spadkiem sprzedaży w Chinach oraz innych regionach. Statystyki tego producenta cały czas rosną – dla przykładu, ilość dostaw do użytkowników wzrosła o 37%. Chińczycy obiecali też ostatnio, iż ich produkty nigdy nie będą drogie, bowiem marża nakładana na urządzenia nie będzie zwiększana.

Raporty pojawiające się w sieci przewidują, iż w związku ze spadkiem sprzedaży smartfonów oraz mniejszym zainteresowaniem klientów, niektórzy mniejsi producenci mogą mieć bardzo ciężko: w najgorszej sytuacji firmy znikną z rynku.

Świat smartfonów i urządzeń mobilnych na przestrzeni ostatnich lat pokazał, że wiele sytuacji jest w stanie zmienić się w mgnieniu oka. Póki co nie zapowiada się, aby w naszym kraju sprzedaż chińskich smartfonów miała się drastycznie zmniejszyć.

Raczej będzie wręcz przeciwnie…

Źródło: The Verge

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.