Sprzedaż laptopów spada, ultrabooki na fali

KGSkomentuj
Sprzedaż laptopów spada, ultrabooki na fali
Statystyki prowadzone przez NPD Group pokazują, że w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2012 roku wartość rynku komputerów przenośnych z Windowsem na pokładzie spadła o 17 procent. To dużo w ujęciu globalnym. Dokładniejsza analiza badania pokazuje jednak, że spadek w przypadku notebooków wartych ponad 700 dolarów wyniósł już tylko 3 procent. Zaskakujący jest natomiast fakt, że wartość rynku komputerów wartych więcej niż 900 dolarów wzrosła o 39 procent.

Tego typu zachowanie użytkowników można bardzo prosto wytłumaczyć. Droższe komputery w zestawieniu to najczęściej urządzenia z segmentu ultrabooków – laptopów o jeszcze bardziej mobilnej budowie. Ultrabooki są nie tylko cieńsze i lżejsze, ale również wygrywają lepszymi procesorami przygotowanymi przez Intela, które pozwalają na dłuższy czas pracy na baterii czy utrzymywania komputera w bezczynności. Ogromną zaletą większości ultrabooków jest również zainstalowanie w nich dysków SSD, co diametralnie wpływa na szybkość uruchamiania jednostki oraz pracy na plikach, a tym samym całego systemu.

Okazuje się zatem, że wyczuwalnie wyższa cena komputerów z segmentu ultrabooków nie przeszkadza użytkownikom. Rynek bardzo pozytywnie przyjął urządzenia premium z systemem Windows, a ich sprzedaż może jeszcze dodatkowo wzrosnąć po wakacjach, gdy rozpoczną się promocje dla uczniów wracających do szkoły.

Źródło: techradar

Udostępnij

KG