{reklama-artykul}W 2017 roku sprzedano łącznie 1558,8 miliona smartfonów. Na prowadzeniu z niemal 320 milionami znajdował się Samsung, za nim z wynikiem 215,8 miliona znajdował się Apple. Jak to wyglądało w 2018? Nieco inaczej – ogólna sprzedaż smartfonów spadła o 4% i wynosi 1498,3 miliona. Samsung i Apple sprzedały kolejno 8% i 4% mniej telefonów, a najwięcej zyskali Huawei i Nokia.
W 2018 na prowadzeniu nadal znajduje się Samsung, tym razem z wynikiem 291,8 miliona sprzedanych smartfonów. Za nim plasuje się ponownie Apple, które z liczbą 206,3 miliona przebiło Huawei o… 1 milion. Chiński koncern jednak z wynikiem 205,3 miliona zalicza wzrost 34% względem roku 2017. Zaraz za podium znalazło się Xiaomi z liczbą 121 milionów i 26% większą sprzedażą.
Dobrym wynikiem mogą się również pochwalić Nokia, która sprzedała 126% więcej smartfonów – 7,7 miliona w 2017 i 17,5 miliona w ubiegłym roku – oraz Tecno, które raczej nie jest zbyt popularne w naszym regionie, ale sprzedało 17,4 miliona smartfonów, co oznacza wzrost na poziomie 32%.
Największy spadek zaliczyły LG i Lenovo, które w 2018 roku nie miały smartfonów mogących zdominować rynek. Zaliczyły spadek o odpowiednio 26% i 23% względem roku poprzedniego.
Zobacz również: LG G7 ThinQ oficjalnie. To zbyt drogi flagowiec
Czy w 2019 sprzedaż dalej będzie spadać? Producenci wierzą, że wręcz przeciwnie – pomóc w tym ma intensywny rozwój sieci 5G, które bez nowych urządzeń nie przyniosą korzyści konsumentom. Dodatkowo rynek zawojować mogą nowoczesne konstrukcje takie jak składane smartfony czy popularyzacja sliderów i otworów w ekranie, a tym samym pozbycie się nielubianego notcha.
Zobacz również: Mi MIX 3 – recenzja flagowego „slidera” od Xiaomi
Źródło: Counterpoint Research