Spośród wszystkich gigantów rynku mobilnego, tylko Apple oraz Xiaomi były markami, które w czwartym kwartale 2019 roku odnotowały wzrosty sprzedaży smartfonów. Globalna sprzedaż urządzeń według Gartnera zaczęła hamować, a w statystykach znów mieliśmy do czynienia z przetasowaniami. 2019 rok zakończył się ogólnym, światowym spadkiem sprzedaży na poziomie jednego procenta. Mimo to oczekiwania analityków zostały spełnione.
Pomimo spadku sprzedaży, Samsung utrzymał pozycję lidera z 17,3 procentami udziału w rynku. Apple znalazło się na drugim miejscu z 17,1 procenta udziałów. Trzecie miejsce należy z kolei do Huawei. Chiński producent posiada 15,6 procenta udziałów w rynku mobilnym. Apple w czwartym kwartale 2019 roku radziło sobie fenomenalnie w Chinach odnotowując tam prawie 40% wzrost sprzedaży iPhone’ów. Firma z jabłkiem w logo ma zaprezentować swój pierwszy telefon zdolny do połączenia z sieciami 5G już w trzecim kwartale 2020 roku, ponownie zwiększając popyt.
Warto zwrócić także uwagę na Xiaomi. Firma zaczęła stopniowo podnosić ceny swoich smartfonów, aby zwiększyć swoje zyski. Epidemia koronawirusa stała się problemem dla marek z Państwa Środka – w szczególności dla Oppo oraz Vivo. Xiaomi wydaje się być nieprzejęte całą sytuacją. Firma bardzo mocno polega bowiem na sprzedaży swoich urządzeń przez internet.
Największą popularnością zaczynają cieszyć się urządzenia ze średniej półki cenowej. Patrząc na sprzedaż, to właśnie te sprzęty przyciągają zainteresowanie użytkowników i często są one swoistą „bramą” do późniejszego kupna flagowców.
Która marka odnotowała największy wzrost w 2019 roku? O dziwo było to Huawei, które urosło o prawie 20 procent względem 2018 roku.
Statystyki za 2020 rok będą jednak wyglądały diametralnie inaczej. Jak sądzicie, kto tym razem stanie na podium?
Źródło: Gartner