Analizując te dane warto zwrócić uwagę na to, iż porównywalny okres to m.in. Święta Bożego Narodzenia. Oprócz tego, nowe wydania tabletów przewidziano dopiero na drugi kwartał tego roku. Kolejne wersje hitowych produktów dopiero mają się na rynku pojawić.
Nikogo nie dziwi, iż sprzedaż w pierwszym kwartale roku wygląda słabiej. IDC prognozuje powrót popytu i zwiększenie sprzedaży na rynku w stosunku do roku poprzedniego – z 50,4 milionów sztuk do 53,5 milionów.
Jennifer Song, analityk IDC wyjaśnia: „Chociaż sprzedaż tabletów nie była tak wysoka, jak oczekiwano w pierwszym kwartale 2011 roku, co wynikało ze spowolnienia popytu, ogólnej sytuacji gospodarczej i ograniczeń łańcucha dostaw, wierzymy, że wraz z wejściem nowych konkurencyjnych urządzeń drugiej połowie 2011 r. sprzedaż wzrośnie do rozmiarów ponad 53 mln sztuk na rok.”
Źródło: CNET