Serwis Techspot opublikował najnowsze dane dotyczące sprzedaży telewizorów 4K. Do marca 2012 roku sprzedano zaledwie 150 tys. egzemplarzy. Według raportu firmy IHS Technology, pod dwóch latach liczba przekroczyła 1.1 mln. W skali globalnej nie wydaje się to dużym wynikiem, jednak analitycy są zgodni, że do końca bieżącego roku wynik może wzrosnąć nawet dwukrotnie. W dalszym ciągu brakuje atrakcyjnych materiałów przystosowanych do technologii 4K.
Z pomocą może już wkrótce przyjść Sony, które zapowiedziało emisję trzech meczy – w tym finał – tegorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii. Z drugiej strony już teraz chińscy producenci oferują telewizory Ultra HD w cenie zbliżonej do obecnych na rynku Full HD. Nie należy również zapominać o inicjatywie serwisu YouTube, który poważnie myśli o wprowadzeniu tego formatu. Zapewne w kolejnych latach standard ten zyska na znaczeniu, jednak wciąż jest to raczej ciekawostka nieprzystosowana do odbioru w skali globalnej.
Źródło: Techspot, Foto: Techspot