Ciekawe inicjatywy warto nagłaśniać. Taką bez wątpienia jest akcja „Szkoły pełne talentów”, organizowana już po raz trzeci przez sieć supermarketów Lidl Polska. W dotychczasowych edycjach wzięło udział ponad 10400 szkół, które w ramach programu odebrały ponad 60000 nagród o wartości około 35 milionów złotych. Właśnie ruszyła rejestracja dla placówek oświatowych – oczywiście darmowa. Polacy już wkrótce będą mogli przekazać im Talenciaki odbierane w zamian za robienie zakupów w Lidlu.
Lidl rozdaje sprzęt szkołom – rusza akcja „Szkoły pełne talentów”
Już od 2 września osoby robiące zakupy w Lidlu wraz z paragonami otrzymywać będą tak zwane Talenciaki, czyli kupony, które mogą przekazać szkołom biorącym udział w akcji „Szkoły pełne talentów”. Zarejestrowane w programie szkoły mogą wymienić je później za nagrody. Jakie? Tutaj wybór ponownie będzie spory – wyposażenie sal lekcyjnych w postaci laptopów, tabletów, monitorów, robotów programowalnych, rzutników…
Udział w akcji jest bezpłatny tak z perspektywy zgłaszających się do niej szkół, jak i konsumentów, których zadaniem jest przekazanie Talenciaka danej placówce oświatowej.
Szkoły Pełne Talentów to projekt, który przynosi korzyści całej społeczności szkolnej. Dzięki zaangażowaniu się w akcję zyskaliśmy dodatkowe wyposażenie, które pomaga dzieciom w rozwijaniu ich talentów. Nie chodzi tu jednak tylko o nagrody – to inicjatywa, która również łączy, integruje i zachęca do współpracy
– skomentowała Sylwia Wróblewska, Wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Marynarki Wojennej RP w Świnoujściu.
Lidl rozdaje sprzęt szkołom, ale tylko tym, które zarejestrują się w programie w dniach od 19 sierpnia do 17 listopada 2024 roku. W tej edycji mogą wziąć udział szkoły podstawowe, licea ogólnokształcące, branżowe oraz techniczne – także te prywatne.
Każdy Klient, który przy okazji zakupów odbierze Talenciaki, chcąc wesprzeć daną szkołę, musi przekazać Talenciaki skanując kod QR lub przekazując Talenciaka w formie fizycznej do wybranej przez siebie szkoły. Aby je otrzymać, należy wydać co najmniej 50 złotych i zakupić warzywo lub owoc. Z akcji jest wyłączonych garść towarów jak m.in. napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, lecznicze oraz karty Lidl.
Będą nagrody dla najaktywniejszych szkół, ale nie tylko
Stan konta każdej ze szkół będzie można sprawdzić wchodząc na stronę szkoly.lidl.pl. Dla szkół, które jako pierwsze zbiorą określoną liczbą Talenciaków, przewidziano nagrody specjalne:
- Pierwsze 10 Placówek Oświatowych, którym zostanie przypisane 1000 Talenciaków na ich koncie, oraz które dopełniły obowiązku rejestracji, otrzyma nagrodę specjalną w postaci Monitora interaktywnego wraz z oprogramowaniem.
- Pierwsze 3 Placówki Oświatowe, którym zostanie przypisane 3000 Talenciaków na ich koncie, oraz które dopełniły obowiązku rejestracji, otrzyma nagrodę specjalną w postaci Placu Zabaw MIDI lub wyposażenia Sali MIDI wedle własnego wyboru zgłoszonego w formie dokumentowej.
- Pierwsza Placówka Oświatowa, której zostanie przypisane 5000 Talenciaków na jej koncie, oraz która dopełniła obowiązku rejestracji, otrzyma nagrodę specjalną w postaci Placu Zabaw MAXI lub wyposażenia Sali MAXI wedle własnego wyboru zgłoszonego w formie dokumentowej.
Akcja zbierania Talenciaków okazała się świetnym pomysłem, który zaktywizował naszą lokalną społeczność. Dzięki temu zaangażowaniu w pierwszej edycji udało nam się zdobyć główną nagrodę – otrzymaliśmy nie tylko upragniony monitor dotykowy, ale też całe wyposażenie sali, czyli laptopy, tablety, roboty programowalne, drukarkę 3D oraz biurka, krzesła i klocki. Dodatkowo rzutnik mobilny, z którego korzystamy teraz na lekcjach w klasach 1-3. Dzieci są nim zachwycone. Zebrane Talenciaki wykorzystaliśmy głównie na sprzęt sportowy i zamówiliśmy zestawy do badmintona. Dzieci zaczęły rozwijać swoje pasje i już w tym roku szkolnym nasi uczniowie zajęli drugie i trzecie miejsce na szczeblu powiatowym w zawodach międzyszkolnych! Jesteśmy z nich bardzo dumni
– dodał Marek Śrębowaty, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Pruszkowie.
Placówki publiczne nie ponoszą żadnych kosztów związanych z otrzymaniem nagród.
Źródło: Lidl Polska