Te marki rządzą na rynku chińskich smartfonów

Aleksander PiskorzSkomentuj
Te marki rządzą na rynku chińskich smartfonów
Obecnie na chińskim rynku walczy ze sobą dużo producentów. Może się wydawać, że nas to nie dotyczy, jednak coraz częściej decydujemy się na zakup urządzeń z Państwa Środka. Do tej pory wydawało się, iż Xiaomi jest chińskim tygrysem, który góruje nad innymi. Okazuje się jednak, że jest zgoła inaczej.

Według raportu badawczego marki Counterpoint, na chińskim rynku Xiaomi oraz Huawei straciły pierwsze miejsce ustępując takim firmom jak Vivo czy chociażby OPPO. Xiaomi posiadało największe udziały w tamtym regionie świata i walczyło z Huawei o pierwsze miejsce. Nie minęło kilka miesięcy, a Vivo oraz OPPO wyprzedziły ich na ostatniej prostej. Vivo posiada obecnie 16,2-procent udziałów, podczas gdy OPPO może pochwalić się niewiele mniejsza liczbą: marka posiada 16,6-procenta udziałów.

Patrząc na smartfony oferowane przez wspomniane marki jest na czym zawiesić oko, jednak te urządzenia nie są tak popularne w naszym kraju. Z drugiej strony, zarówno Vivo oraz OPPO dają klientom do zrozumienia, że chcą tworzyć sprzęt, jaki wpasuje się idealnie w ich gusta: chodzi tu oczywiście o wysokiej jakości aparat, materiały premium czy chociażby smukłe, metalowe obudowy.

Czy Xiaomi wróci na tron? Wydaje mi się, że to tylko kwestia tygodni. Wraz z zaprezentowanym dzisiaj modelem Mi Note 2, Chińczycy pokazują, że naprawdę kusi ich półka wysokiej jakości flagowców.

Źródło: CNET

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.