Telewizor za darmo, ale jest haczyk
W maju tego roku startup Telly, działający w Stanach Zjednoczonych, zaprezentował 55-calowy telewizor, który można otrzymać bezpłatnie. Telewizor od Telly to 55-calowy odbiornik 4K HDR o wartości szacowanej na nieco ponad 1000 dolarów, czyli około 4000 złotych. Jednym słowem: nienajgorszy sprzęt. Nie ma tu żadnych ukrytych kosztów. Jedyny haczyk polega na tym, że pod telewizorem, a konkretnie pod zintegrowanym z nim soundbarem, znajduje się drugi ekran, który na bieżąco serwuje targetowane reklamy, których nie da się wyłączyć.
„Telly to największa innowacja od czasu kolorowych telewizorów„ – twierdzi Ilya Pozin, dyrektor generalny Telly w swoim oświadczeniu. „Telly to rewolucyjny krok naprzód zarówno dla konsumentów, jak i reklamodawców. Zbyt długo konsumenci nie byli równym uczestnikiem wymiany wartości reklamowej. Firmy zarabiają miliardy dolarów na reklamach wyświetlanych w telewizorach, ale konsumenci w przeszłości musieli płacić zarówno za telewizję, jak i za oglądane treści. Wszystko to zmienia się dzisiaj. Kiedy byłem współzałożycielem Pluto TV, stworzyliśmy zupełnie nowy model, który oferował widzom niesamowite treści telewizyjne za darmo. Teraz, dzięki Telly, zapewniamy również rzeczywistą telewizję za darmo”.
Użytkownik telewizora musi wyrazić zgodę na udostępnienie pewnych informacji o swoim gospodarstwie domowym, które umożliwią reklamodawcom dokładniejsze kierowanie doń odpowiednich reklam. Może to oczywiście budzić obawy dotyczące prywatności, ale Dallas Lawrence, dyrektor ds. Strategii w Telly, w wywiadzie dla GamesBeat zapewniał, że klienci przecież sami się na to godzą.
Darmowy telewizor to genialny pomysł
Genialny z punktu widzenia konsumentów, dlatego też oferta Telly zapewne wkrótce stanie się nieaktualna. Nic przecież nie stoi na przeszkodzie, aby dolny wyświetlacz po prostu… zakleić. Wtedy użytkownik telewizora nie będzie widział reklam – takie to proste.
Z punktu widzenia startupu Telly pieniądze będą się zgadzać, bo reklamodawcy nieprędko zweryfikują to, że reklamy za które płacą, nie mają przełożenia na zwiększone zainteresowanie ich marką.
W 2023 roku Telly rozda aż 500 000 darmowych telewizorów. Co będzie w kolejnych latach? To zależy od zainteresowania programem – zarówno ze strony konsumentów, jak i reklamodawców.
Źródło: Telly