Większość sprzedaży odbyła się za pośrednictwem ofert operatorów. W ten sposób rozeszło się aż 81% całości. Warto jednak dodać, że na wolnym rynku zakupiono 290 tys. sztuk Huawei P8 lite, co również jest świetnym wynikiem.
Budżetowy smartfon miał duży wpływ na wzrost udziałów Huawei w Polsce. Na początku 2015 roku producent posiadał niespełna 2% udziałów w naszym kraju, dziś jest drugim najpopularniejszym producentem smartfonów.
„Sukces sprzedażowy Huawei P8 lite potwierdza, że Polacy cenią dobre smartfony w atrakcyjnej cenie. Ponad 1,5 miliona dostarczonych urządzeń to ogromny sukces Huawei w Polsce. Bardzo cieszymy się i dziękujemy, że konsumenci docenili świetną jakość P8 lite. Drogą utartą przez P8 lite podążają kolejne modele – P9 lite, P9 lite 2017 oraz P10 lite. To dla nas bardzo ważne, aby każdy flagowiec z serii P miał swój odpowiednik w linii „lite”. Dzięki temu każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie smartfon” – mówi Jefferson Zhang z Huawei.
Huawei P8 lite oferował niezgorsze parametry w przystępnej cenie. Urządzenie było oparte na procesorze Kirin 620, posiadało 2 GB pamięci RAM i 16 GB pamięci wewnętrznej. Dodatkowym atutem był moduł dual SIM oraz aktywne wsparcie producenta, który udostępniał aktualizacje systemu.
Źródło: Huawei