Oryginalne retrofity do Porsche
Producenci samochodów z zasady nie proponują posiadaczom samochodów starszych generacji oryginalnych retrofitów, które mogłyby zwiększyć funkcjonalność ich aut lub po prostu je unowocześnić. Korporacje stoją na stanowisku, że lepiej zachęcić odbiorców do zakupu nowego, drogiego auta niż zaproponować mu za ułamek ceny akcesoria poprawiające doznania płynące z korzystania z dotychczas posiadanego wozu. Na miłe odstępstwo od reguły zdecydowało się Porsche.
Z całą stanowczością potępiam Porsche za różne praktyki. Oferowanie konsumentom akcesoryjnych gaśnic za około tysiąc złotych – tym droższych, o ile droższy jest sprzedawany pojazd – zakrawa o kpinę. Na owację na stojąco zasługuje natomiast oferta systemów multimedialnych Porsche Classic Communication Management, dedykowanych do modeli Porsche z nawet 1965 roku! Posiadacze Porsche 914, 924, 928, 944, 959, 968 i pięciu pierwszych generacji Porsche 911 mogą kupić od producenta 1-dinowy, 3,5-calowy moduł multimedialny z Android Auto, Apple Car Play i nnymi aplikacjami, który ładnie wkomponowuje się w deski rozdzielcze ich samochodów.
Jak widać nowoczesny moduł jest naprawdę dobrze wkomponowany w deskę rozdzielczą i nie zaburza retro klimatu pojazdów sprzed lat.
W ofercie są także nowocześniejsze modułu 2-din, dedykowane m.in. do Porsche Boxster, Cayman oraz Cayenne. Cayenne to obecnie najtańsze używane Porsche na polskich platformach ogłoszeniowych. Nie wiem jednak, czy przeciętny odbiorca będzie gotowy zapłacić cenę premium za oryginalne multimedia Porsche.
Porsche Classic Communication Management. | Źródło: Porsche
Według ocen użytkowników, Porsche stanęło na wysokości zadania.
Nowoczesneradio 1-din i 2-din do Porsche – cena
Porsche oferuje swoje systemy multimedialne w cenach startujących z poziomu 1500 euro, czyli ok. 6750 złotych. Tanio nie jest, ale z drugiej strony nieoryginalny moduł dobrej klasy z Chin do Fiata 500 kosztuje ok. 1350 złotych, więc ile powinno liczyć sobie Porsche za oryginał?
Można polemizować czy klasyki powinny w ogóle być wyposażane w elementy rodem z nowoczesnych aut. Jeśli jednak taka wola właściciela… Jak mówią: „respect all builds”.
No, może…
Źródło: mat. własny