To mi się podoba. Porsche oferuje nowoczesne multimedia dla starych samochodów

Maksym SłomskiSkomentuj
To mi się podoba. Porsche oferuje nowoczesne multimedia dla starych samochodów
Od jakiegoś czasu „ujeżdżamy” Abartha 500 z 2010 roku. To fajny samochód, ale po głowie chodzi nam wyposażenie go w nieco nowocześniejsze multimedia. O ile poliftowe Fiaty 500 oraz Abarthy 595 miały już na środku konsoli ekranik współpracujący z Android Auto i Car Play, to przedlifty mają niestety jedynie dość podstawowe radio. Nie przeszkadzałoby mi to, gdyby nie fakt, że nie działa ono najlepiej. Alternatywą są systemy infotainment „od Chińczyka”, z AliExpress. Działają nieźle, ale wiecie jak to jest z elektroniką sprowadzaną z Chin: bywa kapryśna, a realizowanie swoich praw z tytułu gwarancji jest mocno utrudnione. Szkoda, że Fiat i Abarth nie proponują tego, co od jakiegoś czasu konsumentom oferuje Porsche.

Oryginalne retrofity do Porsche

Producenci samochodów z zasady nie proponują posiadaczom samochodów starszych generacji oryginalnych retrofitów, które mogłyby zwiększyć funkcjonalność ich aut lub po prostu je unowocześnić. Korporacje stoją na stanowisku, że lepiej zachęcić odbiorców do zakupu nowego, drogiego auta niż zaproponować mu za ułamek ceny akcesoria poprawiające doznania płynące z korzystania z dotychczas posiadanego wozu. Na miłe odstępstwo od reguły zdecydowało się Porsche.

Z całą stanowczością potępiam Porsche za różne praktyki. Oferowanie konsumentom akcesoryjnych gaśnic za około tysiąc złotych – tym droższych, o ile droższy jest sprzedawany pojazd – zakrawa o kpinę. Na owację na stojąco zasługuje natomiast oferta systemów multimedialnych Porsche Classic Communication Management, dedykowanych do modeli Porsche z nawet 1965 roku! Posiadacze Porsche 914, 924, 928, 944, 959, 968 i pięciu pierwszych generacji Porsche 911 mogą kupić od producenta 1-dinowy, 3,5-calowy moduł multimedialny z Android Auto, Apple Car Play i nnymi aplikacjami, który ładnie wkomponowuje się w deski rozdzielcze ich samochodów.

Porsche Classic Communication Management 2

Porsche Classic Communication Management. | Źródło: Porsche

Jak widać nowoczesny moduł jest naprawdę dobrze wkomponowany w deskę rozdzielczą i nie zaburza retro klimatu pojazdów sprzed lat.

Porsche Classic Communication Management 3

Porsche Classic Communication Management. | Źródło: Porsche

W ofercie są także nowocześniejsze modułu 2-din, dedykowane m.in. do Porsche Boxster, Cayman oraz Cayenne. Cayenne to obecnie najtańsze używane Porsche na polskich platformach ogłoszeniowych. Nie wiem jednak, czy przeciętny odbiorca będzie gotowy zapłacić cenę premium za oryginalne multimedia Porsche.

Porsche Classic Communication Management 4
Porsche Classic Communication Management. | Źródło: Porsche

Według ocen użytkowników, Porsche stanęło na wysokości zadania.

Nowoczesneradio 1-din i 2-din do Porsche – cena

Porsche oferuje swoje systemy multimedialne w cenach startujących z poziomu 1500 euro, czyli ok. 6750 złotych. Tanio nie jest, ale z drugiej strony nieoryginalny moduł dobrej klasy z Chin do Fiata 500 kosztuje ok. 1350 złotych, więc ile powinno liczyć sobie Porsche za oryginał?

Można polemizować czy klasyki powinny w ogóle być wyposażane w elementy rodem z nowoczesnych aut. Jeśli jednak taka wola właściciela… Jak mówią: „respect all builds”.

No, może…

respect some builds

Źródło: mat. własny

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.