Udział iPada w rynku tabletów spada do 57 procent

RafkoSkomentuj
Udział iPada w rynku tabletów spada do 57 procent
Firma zajmująca się badaniami rynku, ISuppli, tłumaczy spadek udziału najpopularniejszego tabletu pojawieniem się tabletu Amazon Kindle Fire, który sprzedał się w liczbie 3,9 mln sztuk w ciągu sześciu tygodni poprzedzających Boże Narodzenie po wydaniu urządzenia w listopadzie. Znakomita strategia promocji tabletu z systemem Android, pomogła osiągnąć korporacji Amazon w bardzo krótkim czasie udział w wysokości 14 proc. Kindle Fire zdystansował produkty Samsunga (Galaxy Tab osiągnął udział 8 proc.) oraz talet firmy Barnes and Noble, Nook (7 proc.)

Z jednej strony, należy pogratulować producentowi, z drugiej jednak warto zwrócić uwagę na elastyczność rynku tabletów. Z pewnością czekają nas jeszcze spore zmiany w tej młodej branży. Wracając do sytuacji Apple, mimo wzniecenia ognia przez Kindle Fire, wygląda na to, że rynek urządzeń mobilnych po prostu się rozszerza. Tańsze urządzenia nie zabierają iPadowi klientów, tylko zdobywają nowych użytkowników. Wcześniej korporacja Apple poinformowała o rekordowej sprzedaży w wysokości 15,4 mln podczas czwartego kwartału 2011 roku. Póki Amazon nie przygotuje większego tabletu, o parametrach podobnych do iPada, o poważnej konkurencji między graczami raczej nie ma mowy.

Źródło: Neowin

Udostępnij

Rafko