Informacje, które zostały umieszczone w sieci mówią, że problemy pojawiają się najczęściej po roku, czyli już po okresie wygaśnięcia gwarancji producenta. Oznacza to tylko jedno, gigant z Redmond nie naprawia tych urządzeń za darmo, a za usunięcie usterki każe płacić aż 800 dolarów. Szczęśliwcami są ci, których problem z laptopem pojawia się jeszcze w czasie trwania gwarancji, a wtedy Microsoft wymienia wadliwe egzemplarze na nowe. Niestety, według doniesień użytkowników i te po jakimś czasie zaczynają mieć ten sam problem.
Użytkownicy odkryli więc bardzo radykalne i niestety tylko tymczasowe rozwiązanie problemu. Podczas gdy ekran w Microsoft Surface Pro 4 zaczyna wariować należy umieścić urządzenie w zamrażalniku. Po spadku temperatury, wszystko działa jak należy… do momentu, kiedy temperatura ponownie wzrośnie.
Społeczność dotknięta tym problemem stworzyła stronę, FlickerGate.com, na której umieszczane są filmiki i zdjęcia przedstawiające wady urządzeń. Na stronie znajduje się już około 2000 wpisów. Rozważana jest również kwestia zbiorowego pozwu przeciwko Microsoftowi. Producent wydał oświadczenie, w którym stwierdza, że ma świadomość problemu. W takich przypadkach firma zachęca do kontaktowania się z działem wsparcia technicznego.
Źródło: FlickerGate.com