Dennis Durkin, Vice-prezydent korporacji i Dyrektor Generalny Microsoft Interactive Entertainment Business, podczas przemowy na konferejcji BMO Capital Markets Digital Entertainment Conference, stwierdził, że 40% użytkowników Xbox LIVE w USA używa swojego Xboxa do oglądania wideo z Netflix, słuchania muzyki na Last.fm i innych czynności nie związanych bezpośrednio z grą. Durkin przedstawia graczy jako „odkrywców”, którzy pierwotnie używali konsoli do grania, z czasem odkrywając kolejne możliwości urządzenia.
Durkin zaprzeczył także doniesieniom o słabej sprzedaży Kinect twierdząc, że wszystkie sztuki urządzenia rozchodzą się jak świeże bułeczki.
Podczas konferencji w stronę przedstawiciela Microsoftu padła sugestia o ogromnych możliwościach reklamowych urządzenia, które posiada mnóstwo informacji o użytkownikach. To rzeczywiście, cenne spostrzeżenie, ponieważ system rozpoznawania twarzy może dostarczyć korporacji bezcennych informacji dotyczących wieku, płci i pochodzenia etnicznego użytkownika.
Źródło: Neowin