Xiaomi chce pobić Huawei i znaleźć się w pierwszej trójce największych producentów

Aleksander PiskorzSkomentuj
Xiaomi chce pobić Huawei i znaleźć się w pierwszej trójce największych producentów
{reklama-artykul}
Rynek smartfonów w ostatnim czasie zalicza wzrosty i upadki. Najwięksi producenci radzą sobie wyśmienicie – przykładem niech będzie chociażby Apple. Inne marki mają swoje problemy – tu na myśli mam Huawei i ostatnią sytuację z Pentagonem. Okazuje się, że do szczytu dobija się nikt inny, jak Xiaomi. Analizując wyniki najnowszego raportu od Counterpoint Research, to właśnie Chińczycy pną się niesamowicie szybko do góry i już niedługo znajdą się w ścisłej czołówce.

W pierwszym kwartale 2018 roku, Samsung sprzedał 78 milionów smartfonów. Na drugiej pozycji znalazło się Apple z wynikiem na poziomi 52,2 miliona sprzedanych urządzeń. Trzeci pozycja należy do Huawei, które osiągnęło 14% wzrost sprzedając 39,4 miliona smartfonów. Zobaczcie jednak na Xiaomi. Chińska firma odnotowała… 101% wzrost!

xiaomisprzedaz2

Tylko w pierwszym kwartale tego roku Xiaomi sprzedało 27 milionów smartfonów, co jest wręcz niesamowitym wynikiem – szczególnie biorąc pod uwagę, że dokładnie rok temu sprzedaż urządzeń Chińczyków oscylowała w granicach 14 milionów. Jeśli taki trend się utrzyma, to Xiaomi w przyszłym roku może wyprzedzić Huawei i stać się trzecim największym producentem smartfonów na naszej planecie.

Od pewnego czasu po sieci krążą plotki na temat tego, iż Xiaomi chciałoby spróbować swoich sił na terenie USA – to ogromny rynek, który niestety nie był przychylny dla Huawei.

Jeśli Xiaomi udałoby się zdobyć zaufanie rządu to mielibyśmy do czynienia z nowym, bezpośrednim konkurentem dla Samsunga i Apple.

Źródło: Counterpoint

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.