Xiaomi lepsze? Firma przebiła sprzedażą Apple

Aleksander PiskorzSkomentuj
Xiaomi lepsze? Firma przebiła sprzedażą Apple
Wygląda na to, że klasyczne powiedzenie fanów chińskiej marki zaczyna się sprawdzać w rzeczywistości. Na rynku urządzeń mobilnych od dwóch lat rządzą tylko i wyłącznie dwie, te same marki – Apple i Samsung. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać.

Najnowsze dane, które trafiły do sieci wskazują na to, że w ciągu ostatniego kwartału Xiaomi przebiło Apple pod kątem sprzedaży smartfonów.

1 na 5 smartfonów w Europie należy do Xiaomi

Źródło wskazuje jasno – Xiaomi wyprzedziło Apple w Europie i na ten moment stało się drugą “potęgą” wśród producentów urządzeń mobilnych. Chińczycy nie przestają rosnąć i ich udziały są coraz większe praktycznie każdego miesiąca. Sytuacja ta trwa już od dziesięciu lat, a Xiaomi faktycznie nie można odmówić konsekwencji.

W drugim kwartale 2022 roku Xiaomi posiadało w Europie udziały na poziomie 21,7 proc. Chińska firma w ten sposób kontroluje około jedną piątą całego rynku sprzedaży. Tego typu wzrosty pozwoliły Xiaomi wyprzedzić Apple. Do Samsunga jeszcze trochę brakuje.

xiaomiapple2
fot. instalki.pl

Patrząc na zestawienie rynku globalnego, Xiaomi zajęło jedno z trzech pierwszych miejsc na 55 rynkach. Menedżerowie firmy zapewniają, że Chińczycy w ciągu najbliższych miesięcy będą dalej przeć do przodu, aby przesuwać się na wyższe pozycje. Regiony, w których sprzęty Xiaomi są obecnie najpopularniejsze, to m.in wspomniana Europa, Bliski Wschód, Ameryka Łacińska czy Afryka.

Poza Chinami, w drugim kwartale 2022 roku Xiaomi zarobiło 4,95 miliarda dolarów. Dochody za granicą stanowią tym samym około 48,4 proc. wszystkich przychodów firmy. Wygląda więc na to, że Xiaomi powoli zaczyna osiągać cele, które zostały postawione wiele lat temu. Konkretniej chodzi tu oczywiście o stworzenie ogromnego katalogu urządzeń (wystarczy zobaczyć, ile z nich dostanie aktualizację do MIUI 14) oraz wielu spółek-córek zajmujących się sprzedażą produktów z segmentu nowych technologii.

Pomimo wzrostu cen flagowych urządzeń tego producenta, jak widać dalej cieszą się one ogromnym zainteresowaniem.

Źródło: GizmoChina / fot. instalki.pl

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.