Xiaomi: nadspodziewanie solidny wzrost przychodów i zysków

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Xiaomi: nadspodziewanie solidny wzrost przychodów i zysków
Firma Xiaomi ogłosiła swoje skonsolidowane wyniki za trzy i za sześć miesięcy zakończone 30 czerwca 2021 r. Chiński producent smartfonów i elektroniki użytkowej zaliczył solidny wzrost sprzedaży, przychodów i zysku.

W drugim kwartale 2021 r. całkowite przychody Xiaomi wyniosły 87,8 mld juanów, co oznacza wzrost o 64% rok do roku. Skorygowany zysk netto w tym okresie wyniósł 6,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 87,4% rok do roku. Łączne przychody i skorygowany zysk netto osiągnęły w kwartale rekordowy poziom.

Najważniejsze dane finansowe za II kw. 2021 r.:

  • Przychody ogółem na poziomie 87789 mln RMB, wzrost o 64% r/r;
  • Zysk brutto na poziomie ok. 15148,1 mln RMB, wzrost o 96,7% rok do roku;
  • Zysk netto skorygowany (non-IFRS) wyniósł 6321,5 mln RMB, co oznacza wzrost o 87,4% rok do roku.

Najważniejsze dane finansowe za pierwsze półrocze 2021 r.:

  • Przychody ogółem na poziomie 164671,2 mln RMB, wzrost o 59,5% rok do roku;
  • Zysk brutto na poziomie ok. 29309,4 mln RMB, wzrost o 92,1% rok do roku;
  • Zysk netto skorygowany (non-IFRS) wyniósł 12390,8 mln RMB, co oznacza wzrost o 118,4% rok do roku.

„W drugim kwartale 2021 r. nasza podstawowa strategia 'Smartphone × AIoT’ nadal stanowiła podstawę naszych doskonałych wyników. Będziemy nadal realizować naszą strategię podwójnej marki, zwiększać inwestycje w zaawansowane technologie, rekrutować i wspierać talenty oraz ulepszać skuteczność kanałów, zwiększać naszą ofertę smartfonów premium i poprawiać doświadczenia użytkowników. Będziemy również nadal realizować naszą podstawową strategię „Smartphone × AIoT”, pracując nad innowacjami w zakresie zaawansowanych i najnowocześniejszych technologii we wszystkich kategoriach produktów. Będziemy również kontynuować zwiększanie współpracy między naszymi smartfonami i produktami IoT, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkownika w całej gamie naszych produktów, w efekcie zwiększając jakość życia wszystkich na świecie.” – komentują przedstawiciele Xiaomi.

2021-08-26 122616

Mi 11 Ultra / foto. Xiaomi

Xiaomi globalnie drugim największym dostawcą smartfonów

W drugim kwartale 2021 roku producent odnotowywał znaczny wzrost w segmencie smartfonów, co zostało potwierdzone rekordowymi przychodami i dostawami smartfonów. Przychody ze sprzedaży smartfonów wyniosły 59,1 mld RMB w okresie sprawozdawczym, co stanowi wzrost o 86,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Globalne dostawy smartfonów osiągnęły poziom 52,9 miliona sztuk, co stanowi wzrost o 86,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według Canalys, globalna sprzedaż smartfonów Xiaomi w drugim kwartale po raz pierwszy znalazła się na drugim miejscu z udziałem w rynku wynoszącym 16,7%.

W międzyczasie, sprzedaż smartfonów Xiaomi na rynku Chin kontynentalnych również szybko rosła. Według Canalys, w drugim kwartale 2021 r. udział w rynku smartfonów w Chinach kontynentalnych wzrósł do 16,8% z 10,3% w drugim kwartale 2020 r., co oznacza zajęcie trzeciego miejsca z 35,1% wzrostem dostaw smartfonów w ujęciu rocznym. To najwyższy wskaźnik wzrostu wśród głównych graczy na tym rynku.

Strategia podwójnej marki

Xiaomi potwierdziło, że zamierza kontynuować strategię podwójnej marki. Pod marką Xiaomi, firma chce koncentrować się na wzbogacaniu oferty smartfonów klasy premium. Marka Redmi ma dostarczać konkurencyjne i przystępne cenowo produkty.

2021-08-26 122802
Sklep Mi Store / foto. Xiaomi

Dobra sprzedaż produktów IoT i lifestyle

Xiaomi raportuje, że w drugim kwartale 2021 r. segment produktów IoT i lifestyle utrzymał solidny wzrost, osiągając przychód w wysokości 20,7 mld RMB, co oznacza wzrost o 35,9% w ujęciu rok do roku.

W drugim kwartale 2021 roku globalne dostawy inteligentnych telewizorów przekroczyły poziom 2,5 miliona sztuk, utrzymując świetną pozycję na rynku.

MI QLED TV 4K
MI QLED TV 4K

Na dzień 30 czerwca 2021 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AIoT firmy osiągnęła 374,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 34% w ujęciu rocznym. Liczba użytkowników posiadających pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła 7,4 mln, co oznacza wzrost o 44,5% w skali roku. W czerwcu 2021 roku liczba użytkowników AI Assistanta po raz pierwszy przekroczyła próg 100 milionów, osiągając 102 miliony, a liczba użytkowników Mi Home App wzrosła do 56,5 milionów, co stanowi wzrost o 38,6% w skali roku.

Xiaomi numerem jeden w Europie

W drugim kwartale 2021 roku Xiaomi utrzymało silne tempo wzrostu na rynkach zagranicznych, osiągając rekordowe wyniki na głównych rynkach na całym świecie. W drugim kwartale przychody z rynków zamorskich wzrosły o 81,6% rok do roku do 43,6 mld RMB, osiągając rekordowy poziom i stanowiąc 49,7% całkowitych przychodów. Według Canalys, udział rynkowy Xiaomi w drugim kwartale uplasował się w pierwszej piątce na 65 rynkach na świecie i na 22 rynkach, z czego na 10 z nich Xiaomi osiągnęło pozycję nr 1 po raz pierwszy.

Według Canalys, Grupa po raz pierwszy zajęła pozycję nr 1 w Europie z udziałem w rynku na poziomie 28,5% w drugim kwartale 2021 roku. W Europie Zachodniej udział Xiaomi w rynku smartfonów osiągnął 22,2% i znalazł się w pierwszej trójce, natomiast w Europie Środkowo-Wschodniej po raz trzeci z rzędu zajął pozycję nr 1 z udziałem w rynku wynoszącym 36,4%. W Hiszpanii Xiaomi po raz szósty z rzędu zajęło 1. miejsce z udziałem w rynku na poziomie 41,2%. Po raz pierwszy we Włoszech i Francji firma zajęła 1. miejsce z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 35% i 29,7%. Ponadto, grupa pozostała w pierwszej trójce w Niemczech z udziałem w rynku wynoszącym 15,2%.

Źródło: Xiaomi

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.