Jeśli byliście ciekawi, jak smartfony Xiaomi radzą sobie na polskim rynku, to teraz macie już odpowiedź. A radzą sobie naprawdę bardzo dobrze, o czym informuje oficjalny dystrybutor sprzętów tego chińskiego producenta, firma ABC Data.
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku popyt na urządzenia sygnowane marką Xiaomi wzrósł o 140 proc. Od stycznia do marca w Polsce wzrost był co prawda podobny, bo kupiono o 135 proc. więcej smartfonów i akcesoriów niż w ostatnim kwartale minionego roku, ale wówczas sprzedaż startowała z zerowego poziomu. Wyniki z II kwartału pokazują, że dynamika sprzedaży cały czas się zwiększa.
W segmencie smartfonów najpopularniejszym modelem był Redmi 4A, czyli naprawdę przyzwoity smartfon dostepny w cenie około 600 złotych i hit jeśli chodzi o oferty operatorów. Dużą popularnością cieszyły się także Redmi 4X oraz Redmi Note 4. Spośród akcesoriów, które współtworzą dziś Mi Ecosystem, chętnie wybierano przystawki telewizyjne Mi BOX 4K, inteligentne opaski Mi Band 2, głośniki Mi Bluetooth Speaker, a także przenośne ładowarki Mi Power Bank.
Po dziewięciu miesiącach budowy kanału sprzedaży w segmencie sklepów specjalizujących się w elektronice i sprzęcie IT udział smartfonów marki Xiaomi zwiększył się do 8-10 proc, przy czym udział jest jeszcze większy wśród modeli, które kosztują co najmniej 500 PLN. W maju wyniósł kilkanaście procent.
Do zwiększenia popularności smartfonów Xiaomi przyczyniła się współpraca z operatorem Play. Oferuje on smartfony Xiaomi Redmi 4A, a od niedawna także Xiaomi Redmi 4X. Udział wymienionych modeli w sprzedaży operatora nie przekracza jeszcze 5 procent, ale to zapewne kwestia czasu, bo polski dystrybutor ma w planach wprowadzenie kolejnych modeli tej marki do sprzedaży w ramach abonamentów.
źródło: ABC Data