Baojun E300 i Baojun E300 Plus z elektroniką Xiaomi
Komputer pokładowy i oprogramowanie, to zasługa Xiaomi / foto. Bajoun
Baojun E300 i E300 Plus działają w oparciu o system AIoT od Xiaomi. Umożliwia mocną integrację smartfonów z samochodami, ale też obsługę treści multimedialnych czy zarządzanie smart home. To, że możemy włączać różne domowe smart sprzęty głosowo czy odpowiednimi aplikacjami, powoli zagnieżdża się w świadomości użytkowników, ale sterowanie z panelu samochodu, to coś nowego.
Azjatyckie dziecko Fiat Multipli i Smarta
Od strony czysto samochodowej, modele są wyposażone w silniki o mocy 39 KM (29 kW). Zależnie od wersji, na wyposażeniu znajdują się akumulatory 30 kWh lub 31,9 kWh. Producent podaje, że zasięg wynosi 305 kilometrów. Od zewnątrz samochód sprawia wrażenie bardzo małego dwudrzwiowego wehikułu niczym smart. Jednak zdjęcia wnętrza pokazują cztery miejsca. Także po bliższym przyjrzeniu się fotkom wykonanym spoza auta, widać zagłówki tylnych foteli.
Pod kątem stylistyki auta prezentują się nieco jak połączenie Smarta z unowocześnionym Fiatem Multiplą, który przez wielu fanów motoryzacji był okrzyknięty najbrzydszym samochodem w historii. Cóż, mimo nawiązań designu, Baojun E300 na zdjęciach prezentuje się zauważalnie lepiej niż wspominany włoski samochód, ale gusta są różne.
Chiński samochód specjalnie dla Chińczyków
Auta Baojun można już kupić w przeliczeniu za około 33 tysiące złotych. Tani i całkiem kompaktowy samochód elektryczny Baojun nie będzie jednak hitem w Polsce czy żadnym innym zachodnim kraju. Sprzedaż wehikułów Baojun, w tym E300 i E300 Plus, jest realizowana wyłącznie w Chinach.