Według najnowszych danych, Xiaomi ma aż 22,9% udziałów na polskim rynku smartfonów. Wzrosty odbyły się nie tylko kosztem trzeciego obecnie Huawei, które zanotowało spadek z poziomu ok. 23% do 20,6%. Sytuacja uległa pogorszeniu także w przypadku Samsunga mającego ok. 40% udziałów w 3. kwartale 2019 roku, który w 4. kwartale poprzedniego roku legitymował się udziałem na poziomie 32,3%.
Udziały w rynku smartfonów w Polsce z końcem 2019 roku prezentowały się następująco:
- Samsung – 32,3%
- Xiaomi – 22,9%
- Huawei – 20,6%
- Apple – 9,9%
- Motorola – 3,7%
Źródło: IDC via @marekkujda
Jeśli Huawei nie uda się przekonać konsumentów do skądinąd ciekawego ekosystemu swoich aplikacji, to pozycja chińskiego giganta może w dalszym ciągu ulegać osłabieniu. Według najnowszych pogłosek Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi mogą jednak połączyć siły, aby przełamać monopol Google, co z pewnością poprawiłoby ich udziały na kluczowych rynkach.