x-kom oferuje droższe zestawy nabywcom konsol PlayStation 5
Użytkownik Wykopu o pseudonimie @Tetriando podzielił się propozycją, jaką otrzymał od przedstawicieli popularnej sieci sklepów x-kom. Internauta kupił konsolę PlayStation 5 20 listopada 2020 roku (!) i do dziś jej nie otrzymał. Po niemal roku oczekiwania dostał propozycję zmiany zamówienia. Pracownik sklepu zaproponował mu zestaw PlayStation 5 + Pad DualSense + Ghost of Tsushima – Director’s Cut w cenie 2899 złotych.
„Alternatywę dodałam niezobowiązująco do Pana zamówienia w celu rezerwacji. Prosimy o wiadomość odnośnie dalszej realizacji zamówienia” – czytamy w mailu.
„Jeśli nie wyśle Pan odpowiedzi do końca dnia 20.10.,usuniemy ją z zamówienia.”
Użytkownik maila otrzymał 19 października o godzinie 11:51. Sklep po roku oczekiwania przedstawił swoją propozycję i dał nieco ponad 24 godziny na odpowiedź. Okej.
Internauci są oburzeni postawą sklepu. Grzmią, że sklep zamiast sprzedać samą konsolę, próbuje wcisnąć droższy zestaw. Zastanówmy się nad tą sprawą.
Dlaczego X-kom składa takie propozycje?
Zestaw PlayStation 5 + Pad DualSense + Ghost of Tsushima – Director’s Cut znalazłem łącznie w kilku sklepach, m.in. w X-kom, Media Expert i Media Markt. Zawartość jest każdorazowo taka sama, cena zbliżona, a dostępność – zerowa. Co to może oznaczać? Tak naprawdę dwie rzeczy.
X-kom może otrzymywać tego rodzaju zestawy od dystrybutora, który nie oferuje innych opcji. Jeśli tak, to nie ma raczej możliwości rozdzielenia produktów i sprzedania ich osobno. Bundle to bundle i tyle. W takim przypadku trudno jest dopatrywać się tutaj złej woli sklepu. Z drugiej strony…
Sklepy mogą tworzyć własne zestawy, żeby sprzedać konsumentom gry i akcesoria. Powód jest prosty. Skoro sklepy sprzedają mniej konsol, sprzedają też mniej kontrolerów i gier – muszą zatem jakoś podkręcić ich sprzedaż. Nie doszukuję się tu takich praktyk, ale takie sytuacje mają miejsce, a gry są nierzadko przyklejane taśmą do pudełka konsoli.
Gdy tylko X-kom prześle swoje stanowisko w tej sprawie – nam albo wykopowiczowi, na pewno zaktualizujemy ten wpis. Jedno jest pewne: to nie pierwszy taki przypadek.
[Aktualizacja, godz. 16:28]: Na nasze zapytanie odpowiedział Kamil Szwarbuła, rzecznik prasowy x-kom:
„Dostępność sprzętu elektronicznego jest obecnie bardzo trudna, dotyczy to też PS5. I proszę mi wierzyć, my bardzo chętnie sprzedamy każdą konsolę, w każdej możliwej konfiguracji. Jesteśmy sklepem, na tym zarabiamy. Niestety dostajemy od dystrybutora zestawy, nie możemy ich rozkładać na poszczególne elementy. Dlatego wychodzimy do klientów z propozycją zamiany „gołej” konsoli na zestaw. Zdajemy sobie sprawę, że niektóre osoby czekają już bardzo długo na swoje urządzenie. Wychodzimy z propozycją, dzięki której na następny dzień można się już cieszyć swoim własnym PS5.
Rozumiem też rozgoryczenie klientów, że czekają na zamówienie od roku, a nasza alternatywna propozycja jest ważna tylko dobę. Chcemy po prostu jak najszybciej zrealizować zamówienia. Pula bundli, która teraz do nas dotarła, znowu jest bardzo ograniczona. Chcemy jak najszybciej zrealizować zamówienia osobom, które taką zamianą są zainteresowane. Jeżeli jednak klient otrzymał taką propozycję zamiany, ale się na nią w ciągu doby nie zdecyduje, jego zamówienie oczywiście nie zostanie anulowane. Może dalej czekać na samą konsolę, ale nie jesteśmy w stanie podać nawet przybliżonej daty realizacji tego zamówienia.”
Źródło: Wykop.pl