{reklama-artykul}Dokładnie rok temu, 16 sierpnia 2017, Facebook udostępnił swoim użytkownikom w Stanach Zjednoczonych opcję organizowania zbiórek urodzinowych na rzecz organizacji non-profit (w Polsce funkcja ta została wprowadzona w grudniu zeszłego roku). Początkowo firma Marka Zuckerberga pobierała 5% prowizji od każdej zbiórki, jednak porzuciła ten pomysł w listopadzie.
W pierwsze urodziny nowego mechanizmu zespół Facebooka chwali się, że za pomocą datków przekazane zostało już ponad $300,000,000! Społecznościowy gigant planuje wprowadzić teraz do tej funkcji kilka usprawnień. Jednym z ważniejszych jest umożliwienie organizowania zbiórek przez fanpage.
Jeśli chcecie utworzyć zbiórkę urodzinową, a nie znacie żadnych organizacji non-profit, będziecie mogli łatwo wyszukać jakąś z około 750 tysięcy organizacji, mających dostęp do narzędzi zbiórek Facebooka (liczba dostępnych organizacji może się różnić w zależności od kraju).
Firma przy każdej z nich planuje wprowadzić nieco informacji, dzięki którym wybór odpowiedniej będzie dużo prostszy. Ponadto pojawi się spis najpopularniejszych odbiorców takich jak np. St. Jude Children’s Research Hospital, the Alzheimer’s Association czy ASPCA (Amerykańskie Towarzystwo Zapobiegania Okrucieństwu Wobec Zwierząt).
Źródło: TechCrunch