500 mln reklamowych filmów w serwisie YouTube

RafkoSkomentuj
500 mln reklamowych filmów w serwisie YouTube
Model biznesowy reklamy w YouTube jest zbliżony do tego, który stosuje się w Google AdWords. Reklamodawcy kupują słowa kluczowe, na które w wynikach wyszukiwania wyświetla się ich film. Google rozpoczął również w zeszłym roku umieszczanie sponsorowanych filmów na stronach typu „watch”, gdzie propozycje pojawiają się wśród sugerowanych wideo lub komentarzy, przypominając modelem reklamę kontekstową na stronach internetowych AdSense.

Promowane kampanie wideo mogą być realizowane także poza granicami Stanów Zjednoczonych. API sponsorowanych filmów jest obecnie w wersji beta, więc agencje reklamowe mogą używać programu sponsorowanych wideo do prowadzenia kampanii dla wielu klientów.

Jak podaje portal YouTube, średni czas sponsorowanych wideo wynosi około trzech minut. Ich łączna liczba jest tak duża, że potrzeba by 2853 lat, by obejrzeć wszystkie. Firma zauważyła również sześciokrotny wzrost liczby widzów, którzy kliknęli w sponsorowany link.

Czy YouTube jest rentownym interesem Google? Reklama w serwisie nabiera tempa i rozmachu. Po kilku latach, w których YouTube było pod finansową kreską, przyspieszony wzrost wpływu z reklam wideo może przynieść Google niemałe przychody.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Rafko