Przyjęło się, że nowe technologie to tematyka, która zdecydowanie bardziej interesuje panów i faktycznie, patrząc na składy redakcyjne największych polskich portali technologicznych (w tym Instalek), jak również osoby komentujące artykuły nie sposób nie odnieść wrażenia, że faktycznie tak jest.
Nieco inne światło na tę kwestią rzucają jednak najnowsze badania firmy Gemius, zajmującej się kontrolą ruchu w internecie oraz formułowaniem statystyk pokazujących preferencje polskich internautów. A te – przynajmniej w kontekście nowych technologii – potrafią być naprawdę interesujące.
Z danych wynika, że w maju bieżącego roku serwisy poświęcone nowym technologiom średnio dziennie odwiedziło 4,6 proc. internautek. Natomiast panowie, którzy zajrzeli na strony WWW o tej tematyce stanowili dwukrotnie większą grupę ꟷ 9,2 proc. Widać więc jak na dłoni, że osób płci męskiej odwiedzających tego typu portale jest zdecydowanie więcej, choć różnica cały czas się zmniejsza. Interesująca jest natomiast druga statystyka.
Mimo, że pań, które przeglądały treści związane z nowymi technologiami było mniej, to spędzały one w tych serwisach prawie tyle samo czasu co panowie (kolejno 4 min i 4 sek. oraz 4 min i 10 sek.). Wiadomo, ilość odwiedzin jest dla portali internetowych najważniejsza, ale szalenie liczy się także czas utrzymania użytkownika na stronie. I choć paradoksalnie wydawałoby się, że kobiety w większości trafiają na takie strony przez przypadek, to teraz możemy jasno stwierdzić, że wcale tak nie jest, a internautki coraz bardziej interesuje ta tematyka.
Przy okazji przytoczmy także nieco ogólnych danych dotyczących polskich internautów. W maju z internetu korzystało 27,4 mln Polaków (13,4 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53,6 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędził w sieci 2 godz. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby użytkowników dniem miesiąca był poniedziałek, 7 maja (23,4 mln), zaś najmniej Polaków korzystało z internetu w sobotę, 19 maja (21,7 mln).
Za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,4 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln użytkowników posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln surfowało po stronach WWW za pomocą tabletów.
źródło: Gemius