Agenci PKO BP strajkują. Zamknięte oddziały i utrudnienia

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Agenci PKO BP strajkują. Zamknięte oddziały i utrudnienia

Klienci PKO Banku Polskiego mogą mieć dziś problemy. Agenci prowadzący filie popularnego banku domagający się poprawy warunków finansowych zapowiedzieli strajk na 18 grudnia 2023 r.

Agenci argumentują, że bank nie reaguje na prośby dotyczące poprawy warunków współpracy, a utrzymania wzrosły nieproporcjonalnie do przychodów.

Strajk agentów PKO BP

Filie PKO BP prowadzące przez niezależnych agentów cieszą się sporą popularnością i mają strategiczne znaczenie szczególnie dla lokalnych społeczności. W poniedziałek 18 grudnia większość placówek agencyjnych PKO BP będzie nieczynna. Co to oznacza dla klientów?

Osoby stroniące od bankowości elektronicznej będą miały utrudniony dostęp do swoich pieniędzy, a także operacji bankowych.

“Powodem zamknięcia jest strajk właścicieli agencji PKO BP. Inflacja bowiem odbija się nie tylko na portfelach emerytów, ale także przedsiębiorców, którzy z każdym rokiem ponoszą coraz większe koszty prowadzenia swoich przedsiębiorstw” – napisali przedstawiciele agencji do redakcji serwisu Bankier.pl.

Czy strajk się przedłuży na kolejne dni? Przedsiębiorcy prowadzący agencje PKO BP nie planują zamykać swoich placówek w kolejnych dniach przed świętami.

Siedziba centrali banku PKO BP
Siedziba centrali banku PKO BP / foto. materiały prasowe PKO BP

PKO BP odpowiada

Bank w odpowiedzi na medialne doniesienia odniósł się do dzisiejszego strajku. Przedstawiciele PKO BP podkreślają, że współpraca z agentami jest dla banku stałym i ważnym elementem obsługi klientów. Nie ma planów likwidacji sieci partnerskiej. Co więcej, w ostatnim czasie przedsiębiorcy współpracujący z bankiem otrzymali informacje o planowanych zmianach warunków współpracy, które w ocenie banku są korzystne dla agentów.

Dodatkowo, 18 grudnia br. z inicjatywy banku odbędzie się wspólne spotkanie przedstawicieli agentów z przedstawicielami banku, na którym zostaną omówione propozycje zmian. Jesteśmy otwarci na dalsze rozmowy z naszymi partnerami, które pozwolą na kontynuowanie współpracy. Ważne jest dla nas, aby wprowadzenie zmiany było poprzedzone przekazaniem kompletu informacji, dlatego kluczowe są prowadzone obecnie indywidualne spotkania przedstawicieli banku z agentami. Taki schemat wdrożenia umożliwia wspólny dialog i omówienie wszystkich jego komponentów.

Ze względu na specyfikę każdego lokalnego rynku to ostatecznie agent decyduje o zakresie podejmowanych działań, co przekłada się na efekty i wyniki biznesowe. PKO Bank Polski chce wspierać przedsiębiorców w ich pracy, jednocześnie dbając o naszych klientów oraz pozycję banku na rynku. Od marca do października, w odpowiedzi na postulaty naszych partnerów, agenci otrzymywali od banku czasowe wsparcie finansowe łagodzące skutki inflacji.

– czytamy w oficjalnym oświadczeniu PKO BP.

Jednocześnie bank przypomniał, że dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. Sieć urządzeń należących do PKO BP to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty.

Źródło: Bankier.pl / foto. PKO BP

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.