AliExpress nareszcie otwiera się na polskich sprzedawców

Piotr MalinowskiSkomentuj
AliExpress nareszcie otwiera się na polskich sprzedawców

AliExpress poinformował o wprowadzeniu nowej możliwości sprzedaży dla polskich firm. Otworzą oni tam własny sklep i dzięki temu dotrą do zróżnicowanej bazy klientów w kraju, jak i poza jego granicami. Serwis ma zaoferować dostęp do szeregu udogodnień. Można również liczyć na brak opłaty początkowej czy brak obowiązku pozostania na platformie. Czyżby szykowała się godna konkurencja dla innych lokalnych serwisów aukcyjnych?

AliExpress rozpoczyna walkę o polskich sprzedawców

Na naszym portalu regularnie możecie znaleźć informacje dotyczące interesujących ofert dostępnych z poziomu AliExpress. Dopiero co dawaliśmy Wam znać o gadżetach do garażu czy dostępności nowego smartfona realme 30 Pro w iście bajecznej cenie. Koniecznie też zerknijcie na zestaw akcesoriów łazienkowych czy tych dedykowanych miłośnikom muzyki.

AliExpress pozwala teraz na otworzenie własnego sklepu na platformie. Sprzedawcy mogą tym samym zademonstrować swój asortyment międzynarodowej bazie klientów. Przedsiębiorcy mają zostać skuszeni przede wszystkim prostymi zasadami oraz elastycznością. Chodzi oczywiście o brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta. Nie ma też konieczności pozostania na platformie, firma więc nikogo nie trzyma siłą. Nie zapłacicie też prowizji przez pierwsze sześć miesięcy.

Korzyści wystarczające, by opuścić zaufane kanały sprzedaży?

Rozszerzenie tej lokalnej działalności zapewni polskim firmom nowe możliwości rozwoju i ekspansji na zagraniczne rynki. AliExpress zachęca do współpracy wszystkie podmioty sprzedażowe – zarówno te rozwijające się, jak i posiadające ugruntowaną pozycję. Każdy otrzyma wsparcie marketingowe i biznesowe. Do tego należy wspomnieć o funkcjach pomagających w prowadzeniu sklepu – system optymalizujący opisy produktów i automatycznie tłumaczący je na 15 języków. Chodzi również o przejrzyste śledzenie oraz zarządzanie cenami czy różnymi akcjami promocyjnymi.

AliExpress przytacza nawet kilka historii przedsiębiorstw, które cenią sobie współpracę z tą platformą e-commerce. Oczywiście to nie pierwszy raz, gdy Polska znajduje się w zainteresowaniu chińskiego koncernu. Stosunkowo niedawno lokalni klienci zostali obdarowani możliwością zamawiania przesyłek do Paczkomatów, co znacząco ułatwiło odbiór paczek. Korporacja przy okazji chwali się, że większość polskich konsumentów doskonale zdaje sobie sprawę z istnienia serwisu i niejednokrotnie coś stamtąd zamawiała.

Czy jednak Polacy (zarówno sprzedawcy, jak i kupujący) są skłonni opuścić Allegro i zamawiać lokalnie za pośrednictwem AliExpress? Powiem tak – wielu próbowało, ale jeszcze nikomu nie udało się zrealizować tego ambitnego celu.

Źródło: Polska Agencja Prasowa / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@cardmapr)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.