SwipeTo.pl zalicza fatalny start
SwipeTo.pl to serwis internetowy i aplikacja przeznaczone przede wszystkim dla osób w wieku 17-29 lat. Jak widać, treści kierowane są nie tylko do młodzieży, ale też nieco starszych odbiorców. Portal zarządzany przez Bartłomieja Jakubowskiego tworzy treści z myślą o pokoleniu Z (osoby urodzone pomiędzy 1995 a 2012 rokiem) oraz Y (millennialsów, urodzonych w latach 1980-2000). Te dotyczą tematów popkulturowych, takich jak: muzyka, sport, gaming, zdrowie psychiczne, film i serial, moda oraz nowe technologie. Środki wydawane na reklamę nie przekładają się na liczbę pobrań aplikacji.
Liczba pobrań SwipeTo w Google Play niedawno przekroczyła zaledwie tysiąc pobrań. To niewiele zważywszy na to, że w wielu polskich miastach pojawiły się billboardy promujące najnowsze dzieło Telewizji Polskiej. Szczerze? W swoim regionie widziałem jeden taki billboard, postawiony w miejscu, w którym młodzież raczej się nie zapuszcza. Czy reklama jest nieskuteczna? SwipeTo ma przede wszystkim gigantyczną konkurencję.
„SwipeTo próbuje szaleńczej misji – zrobić młodzieżowy serwis dla wszystkich i o wszystkim. Historia pokazuje, że takie próby udają się bardzo, bardzo rzadko” – komentuje w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl Paweł Stremski z kolektywu kreatywnego Nowy®Ład. Optymistycznie do tematu podchodzi z kolei Centrum Informacji TVP.
Zobacz również: Na YouTube ruszył kanał z ciekawymi wykładami naukowymi dla młodzieży
„SwipeTo jest portalem wertykalnym, którego kampania – nastawiona na budowanie zasięgów w długoterminowym horyzoncie czasowym – dopiero wystartowała. Liczba użytkowników, którzy codziennie odwiedzają serwis jest na tym etapie zadowalająca. Zgodnie z założeniami, grono osób pojawiających się na stronie, jak i korzystających z aplikacji będzie sukcesywnie rosło. Portal jest promowany w kampanii outdoorowej i digitalowej, we współpracy m.in. z agencją Cut the Mustard i agencją ShootMe” – przekazało CI TVP serwisowi wirtualnemedia.pl.
Młodzi nie ufają TVP
Telewizja Polska stara się zjednać sobie młodych, jednakże ta grupa społeczna od treści emitowanych w TVP stroni i nie bez przyczyny. Młodzież postrzega TVP jako tubę propagandową partii rządzącej, przez co nie ufa zapewne treściom publikowanym w obrębie serwisu TVP. Paweł Stremski w swojej opinii potwierdza te przypuszczenia, zwracając też uwagę na to, że w SwipeTo.pl brakuje znanych twarzy dziennikarzy – osoby stojące za projektem są praktycznie rzecz biorąc anonimowe i dotyczy to całej 30-osobowej redakcji.
„Próbą w dobrym kierunku są formaty podcastowe i wideo ze znanymi postaciami, typu Noon. Pytanie, czy to wystarczy. Popularność i rozpoznawalność takich formatów buduje się miesiącami i latami” – twierdzi Stremski.
Apka była po raz ostatni aktualizowana 29 września 2022 roku. To interesujące, bowiem podobne aplikacje są zazwyczaj bardzo szybko dopracowywane od strony technicznej po rynkowym debiucie. Aplikacja jest ładna i wydaje się dopracowana, ale to zdecydowanie za mało, aby zdobyła popularność przy tak ogromnej konkurencji.
Niektórzy internauci nie mają wątpliwości, że jest to projekt, na którym ktoś miał zarobić. SwipeTo nie budzi w zasadzie żadnego zainteresowania, co pokazują zasięgi oficjalnych profili serwisu w serwisach społecznościowy. Na Instagramie śledzi do 760 osób, a na TikToku… 37 osób. To żenujące wyniki, jeśli wziąć pod uwagę nakład pracy i pieniędzy poświęconych na rozwój serwisu.
„Popularność aplikacji odpowiada popularności medium. A tej – na razie – nie ma” – konkluduje Paweł Stremski.
Źródło: wirtualnemedia