Apple piąty rok z rzędu zostało ogłoszone najbardziej wartościową marką na świecie w prestiżowym rankingu Interbrand. Producent iPhone’ów jest wyceniany na 184 miliardy dolarów.
Wartość firmy w przeciągu ostatniego roku wzrosła o 3%. Na drugim miejscu tradycyjnie uplasowało się Google, wyceniane na 141 miliardów dolarów.
Trzecie miejsce także okupuje firma technologiczna. Mowa o Microsofcie, który dzięki wzroście o 10% wskoczył na ostatni stopień podium. Jego wartość wynosi obecnie 80 miliardów dolarów.
Warto przyglądać się też Amazonowi i Facebookowi. Ten pierwszy poprawił swoją wartość o 29% i uplasował się na piątym miejscu z wynikiem 64 miliardy dolarów. Jeszcze lepiej poradził sobie Facebook, którego wartość wzrosła o 48% i wynosi teraz 48 miliardów dolarów. Obecnie firma Zuckerberga jest ósmą najbardziej wartościową marką świata.
Do zestawienia 100 najdroższych marek po raz pierwszy wszedł też Netflix, plasując się na 78. miejscu. Popularny serwis streamingowy jest wyceniany na 5,5 miliarda dolarów. To więcej niż chociażby Ferrari.
Sprawdź aktualną cenę iPhone 8 w sklepach internetowych:
Źródło: Interbrand