Apple traci pozycję lidera na rynku tabletów

LBSkomentuj
Apple traci pozycję lidera na rynku tabletów
Dwa lata temu pozycja Apple w tym sektorze wynosiła 65%, jednak już w 2012 roku prognozy zaczynały być niepokojące, kiedy to uzyskano 57% udziałów na rynku. Drugi kwartał tego roku to już widoczne zmiany, bowiem łącznie sprzedano 19.5 mln urządzeń iPad oraz iPad mini, co dało łącznie 40% udziałów. W tym czasie tablety z Androidem uzyskały 62.6% udziałów, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że mowa tu o znacznie większej liczbie urządzeń, niż ma to miejsce w przypadku Apple. Co ciekawe, pomimo iż tylko w drugim kwartale sprzedaż tabletów spadła o 8%, to jednak wyraźnej poprawie uległo zainteresowanie tabletami z systemem Windows, które w tym czasie osiągnęły 11% udziałów.

Wracając do urządzeń Apple, największym zainteresowaniem cieszył się w drugim kwartale iPad mini (60% sprzedanych tabletów firmy), który w sumie uzyskał 49% przychód sięgający ok. 3.7 mld USD, co pokazuje znaczny wzrost zainteresowania 7-calowymi modelami. Analitycy są jednak zgodni, że pozycja Apple regularnie spada, co spowodowane jest w dużej mierze odmienną niż dotychczas polityką prowadzoną przez Tima Cooka. Zgadzacie się z tą opinią?

Źródło: ABI Research

Udostępnij

LB